Pomiędzy przystankiem PST Słowiańska a parkiem im. Adama Wodziczki będzie można wygodnie przejechać rowerem. Nowa trasa powstanie wzdłuż torów tramwajowych.
Do przetargu na na wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż trasy PST zgłosiło się 5 firm. Po tym jak spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie otworzyła oferty okazało się, że propozycja 2 firm mieści się w budżecie.
Wykonawca, który ostatecznie zostanie wybrany, zbuduje drogę rowerową w pasie pomiędzy jezdnią ul. Księcia Mieszka I a torowiskiem PST. Równolegle powstanie także chodnik. Trasa będzie oświetlona, wybudowany zostanie również kanał technologiczny.
– We wskazanym przez nas terminie wpłynęło pięć ofert od potencjalnych wykonawców, z czego dwie mieszczą się w założonym budżecie. Kolejnym etapem w postępowaniu przetargowym będzie analiza i weryfikacja nadesłanych dokumentów, a następnie wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy z wykonawcą. Każda z tych czynności zbliża nas do budowy wyczekiwanej drogi rowerowej – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Początek trasy planowany jest po południowej stronie skrzyżowania ul. Księcia Mieszka I z ul. Słowiańską, przy dojściu na przystanek tramwajowy. Dalej poprowadzona zostanie niezagospodarowanym terenem między trasą PST a ul. Księcia Mieszka I. Zakończenie tego etapu przewidziane jest na wlocie do parku im. Adama Wodziczki – w miejscu, gdzie w kolejnych krokach planowana jest kładka rowerowa prowadząca cyklistów nad Bogdanką. Tam, gdzie będzie to konieczne, skarpa nasypu PST zostanie wzmocniona płytami ażurowymi i zabezpieczona balustradą. Projektowana szerokość drogi rowerowej to 3 metry, a chodnika – 2 metry.
– Już w przyszłym roku mieszkańcy Poznania, przede wszystkim z Piątkowa, Winograd i Winiar, będą mogli korzystać z nowej drogi rowerowej wzdłuż trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
Koszt budowy drogi ma wynieść 3 miliony złotych.