Od 28 września w wyremontowanym budynku Dworca Rataje znów będzie można kupić bilety MPK i doładować kartę PEKA.
W trakcie remontu odnowiono m.in. poczekalnię i pomieszczenia socjalne. Budynek przebudowano tak, aby bez problemu mogły z niego korzystać osoby z niepełnosprawnościami. Wprowadzono w nim pętle indukcyjne, które poprawiają skuteczność działania aparatów słuchowych. W nowych wnętrzach zastosowano też oznaczenia fakturowe, czyli udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Osoby z niepełnosprawnościami będą mogły ponadto korzystać ze specjalnie obniżonego pulpitu przy okienkach do obsługi klienta.
Wyremontowano wszystkie toalety publiczne oraz wymieniono na nowe wszystkie instalacje: elektryczne, kanalizacyjne, przeciwpożarowe oraz służące klimatyzacji. W całym budynku dworca zamontowano także monitoring.
– W budynku wydzielono nowe pomieszczenia pod najem. Na parterze pojawiła się przeszklona przestrzeń, do której można wejść z poczekalni – informuje Zarząd Transportu Miejskiego.
Tuż przy Punkcie Obsługi Klienta zamontowane są czytnik kart PEKA w którym można sprawdzić doładowanie biletu, tPortmonetki bądź dokonać transferu biletu na kartę.
Punkty Obsługi Klienta ZTM w Poznaniu są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 20:00, a oprócz doładowania karty czy kupna biletów jednorazowych można w nich także:
– złożyć wniosek o wydanie imiennej karty PEKA,
– odebrać imienną kartę PEKA,
– kupić kartę PEKA na okaziciela,
– zapisać uprawnienie do ulgi na imiennej karcie PEKA,
– zapłacić opłatę dodatkową,
– uzyskać informację o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym miasta, systemie PEKA, objazdach, promocjach biletowych,
– złożyć reklamację w formie pisemnej.