Materiał partnera

Zalety korzystania z kartonów InPost i Poczta Polska dla małych przedsiębiorstw e-commerce

InPost i Poczta Polska to potentaci, jeśli chodzi o sektor wysyłek w Polsce. Obaj przewoźnicy mają swoje wymagania, jeśli chodzi o wymiary i wagę przesyłek. Osoby, które zamierzają rozpocząć swoją przygodę z prowadzeniem firmy w sektorze e-commerce będą musiały zmierzyć się z tymi wymogami i zaopatrzyć się w odpowiednie opakowania do wysyłki. W artykule podpowiadamy, na co zwracać uwagę.

Specjalistyczne opakowania e-commerce dla InPost i Poczty Polskiej

Producenci oraz sklepy internetowe zajmujące się sprzedażą opakowań kartonowych, wychodzą przedsiębiorcom naprzeciw i oferują im opakowania dostosowane do wymogów InPost i Poczty Polskiej. Z reguły wystarczy wejść w odpowiednią kategorię i po prostu wybrać opakowania, które wymiarowo odpowiadają danemu przewoźnikowi. Taki podział ma miejsce między innymi w sklepie internetowym producenta kartonów Grembox. W kategorii kartonów InPost na stronie Grembox.pl dostępne są 3 grupy towarów podzielone ze względu na gabaryty skrytek Paczkomatu. Natomiast sekcja „Kartony Poczta Polska” na Grembox podzielona jest na 5 odrębnych podkategorii zgodnych z wymogami Poczty Polskiej. Podział na kategorie opakowań dostosowanych do wymogów InPost i Poczty Polskiej znacząco ułatwia małym przedsiębiorcom selekcję odpowiednich rozwiązań, zapewniając im szybkość i precyzję w przygotowaniu przesyłek. Dzięki temu, przedsiębiorcy mogą skupić się na rozwoju swojej działalności, mając pewność, że ich produkty zostaną bezpiecznie dostarczone do klienta, zgodnie z oczekiwaniami zarówno nadawców, jak i odbiorców.

Co daje skorzystanie z kartonów dostosowanych do standardów wysyłkowych?

Skorzystanie z oferty kartonów dostosowanych do standardów wysyłkowych oferuje małym biznesom szereg korzyści. Mają one bezpośredni wpływ na efektywność pracy oraz zadowolenie klientów. Jakie to korzyści?

  • Zgodność przesyłki – eliminacja ryzyka odrzucenia przesyłek przez przewoźników z powodu nieodpowiednich wymiarów.
  • Zmniejszenie ilości zwrotów i reklamacji – precyzyjnie dopasowane opakowania minimalizują ryzyko uszkodzeń towaru podczas transportu.
  • Płynność procesu dostaw – zgodność przesyłki i zmniejszenie ilości zwrotów pozytywnie wpływa na upłynnienie procesów obsługi klientów.
  • Lepsze zarządzanie budżetem – korzystając z opakowań spełniających wymogi przewoźników, firmy mogą lepiej planować i przewidywać koszty wysyłki.
  • Zaufanie klientów – profesjonalne opakowanie dostosowane do standardów wysyłkowych przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów.

Bezpieczne pakowanie przesyłek a budowanie marki w e-commerce

Pierwsze wrażenie jest często także ostatnim, w związku z tym warto zadbać o to, by klient wyjmując swoją paczkę z Paczkomatu, od razu miał o firmie dobre zdanie. Na ocenę klienta ma wpływ przede wszystkim to, czy paczka dotarła w nienaruszonym stanie. Możemy uważać, że jest to niesprawiedliwe, ponieważ o powodzeniu dostawy w dużej mierze decyduje kurier, prawda jest jednak taka, że mamy wpływ na zmniejszenie ryzyka uszkodzeń. Poza tym, nawet jeśli paczka nieszczęśliwie zostanie uszkodzona w transporcie, to klient będzie i tak widział, czy my zapakowaliśmy ją odpowiednio, czy jednak mogliśmy się do tego bardziej przyłożyć. Przede wszystkim warto więc zadbać o to, by opakowanie, w którym wysyłamy towar, było wymiarowo jak najlepiej dopasowane do zawartości. Wolne przestrzenie należy uzupełnić specjalistycznymi wypełniaczami. Szklane i delikatne przedmioty warto owinąć folią bąbelkową albo zainwestować w specjalne kartony 5-wartwowe o zwiększonej wytrzymałości na uszkodzenia. Żeby zabezpieczyć paczkę przed wilgocią dobrze jest dodatkowo owinąć ją folią stretch. Odpowiednio przygotowana przesyłka na pewno zostanie doceniona przez klientów.

Dobrej jakości kartony i akcesoria opakowaniowe kupisz na stronie Grembox.pl

Zarządzanie zapasami opakowań: strategie dla małych przedsiębiorstw

Efektywne zarządzanie zapasami opakowań to kolejny krok do sukcesu małych przedsiębiorstw w sektorze e-commerce. Z uwagi na wymogi standardowe przewoźników takich jak InPost i Poczta Polska, ważne jest, aby przedsiębiorcy mieli stały dostęp do odpowiednich opakowań. Umożliwi to terminową wysyłkę produktów. Monitorowanie dostępności opakowań pozwala na ciągłe śledzenie stanu zapasów, dzięki czemu przedsiębiorstwo może reagować na zmiany w popycie i unikać sytuacji, w której zabraknie niezbędnych materiałów do wysyłki produktów. Z drugiej strony, system zarządzania zapasami pozwala również na uniknięcie nadmiaru kartonów. Dzięki temu da się uniknąć niepotrzebnego związania kapitału i zwiększenia kosztów magazynowania. Firmy mogą podjąć współpracę z producentami kartonów i korzystać z lepszych cen przy zakupach hurtowych. Przyczyni się to do optymalizacji kosztów i zwiększenia rentowności działalności.

Firma Grembox posiada specjalny system rabatowy na zakup hurtowych ilości kartonów do pakowania.

Materiał Partnera
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl