Od 1 kwietnia na trasę przez rondo do Franowa wróci oczekiwany przez pasażerów tramwaj nr 18. Zakończenie prac drogowych daje zielone światło na przygotowanie do udostępnienia dla pasażerów 1 kwietnia przystanków Serafitek i Rondo Rataje (na ul. Krzywoustego). Tego dnia zostaną wprowadzone także zmiany w sieci tramwajowej, wynikające ze zmian w rejonie Ronda Rataje.
Już w przyszłym tygodniu (1 kwietnia) do kursujących tą trasą „szóstki” i „dwunastki” będzie mogła dołączyć oczekiwana przez pasażerów „osiemnastka”. Tramwaj będzie kursował do pętli na Franowie.
1 kwietnia mieszkańcy Rataj i Starołęki zyskają także linię numer 4, która wróci na trasę z pętli Połabska przez Winogrady, centrum, Śródkę i rondo Rataje do pętli Starołęka PKM. „Czwórka” będzie (obok linii nr 12 i 17) trzecią linią na pętli Starołęka PKM, a trasa linii nr 9 zostanie skrócona do pętli Starołęka Mała.
Powrót linii nr 4 sprawi także, że obecnie dojeżdżająca na Połabską „dziesiątka” będzie przekierowana na docelową trasę na Naramowice. Od 1 kwietnia przystankiem końcowym dla tramwaju nr 10 kursującego z Dębca będzie przystanek Lechicka/Naramowicka, a po otwarciu całego I odcinka trasy na Naramowice – przystanek Błażeja. Trzeba pamiętać, że trasa naramowicka jest wciąż placem budowy, dlatego obecnie, ze względów technologicznych oraz bezpieczeństwa można tam uruchomić tylko jedną linię. Z powyższych względów od 1 kwietnia będzie tam kursował tramwaj nr 10, natomiast obsługująca to połączenie „trójka” zostanie zawieszona.
Dobrą wiadomością dla pasażerów jest też powrót linii nr 2. „Dwójka” ponownie umożliwi dojazd z Ogrodów do Dębca PKM, ale z uwagi na prowadzoną modernizację centrum Poznania będzie kursować zmienioną trasą przez Głogowską, Hetmańską i 28 Czerwca 1956 r. Wraz ze wznowieniem kursowania linii nr 2 zawieszona zostanie linia nr 39.
Od 1 kwietnia do pętli Unii Lubelskiej znów będzie kursował tramwaj linii nr 11. Trasa „11” zostanie wydłużona (w porównaniu do dzisiejszego przebiegu do Dębca PKM), a jednocześnie skrócona zostanie trasa „trzynastki”. Tramwaje linii nr 13 od 1 kwietnia będą kursować z Junikowa do centrum z końcówką na placu Wielkopolskim.
Przy okazji wprowadzanych od przyszłego piątku zmian, będzie możliwe lepsze zsynchronizowanie linii, co – mamy nadzieję – pozwoli na wygodniejsze i sprawniejsze przesiadki. Nie zmienią się trasy tramwajów kursujących na liniach nr 1, 5, 6, 7, 8, 12, 14, 15, 16 i 17.