Ważna społeczna kampania na poznańskich pomnikach

Trzy poznańskie pomniki zostały ozdobione dziecięcymi nosidełkami. Na nosidełkach napisane jest hasło ,,Weź 9, Tato!”.

Jest to część kampani społecznej prowadzonej w celu większego zaangażowania ojców w wychowanie dzieci. Akcja stara się zachęcać ojców do wzięcia urlopu tacierzyńskiego, który przysługuje tylko im i którego nie mogą ,,przerzucić” na żony. Taka forma urlopu rodzicielskiego przysługuje ojcom od 2023 roku i daje prawo do 9 tygodni wolnego.

Kampania stara się podkreslać jak istotne jest zaangażowanie ojca w wychowanie dziecka. Dzięki urlopowi tacierzyńskiemu najmłodszy może budować z tatą silną więź emocjonalną. A ta sprzyja rozwojowi społecznemu i emocjonalnemu dziecka. Urlop dla taty oznacza także ulgę dla mamy, ponieważ zmniejsza on u niej ryzyko depresji poporodowej i ułatwia powrót do pracy. Natomiast świeżo upieczony tata może odciążyć swoją partnerkę w opiece nad dzieckiem. A także znaleźć dla siebie równowagę międy pracą a rodziną.

Z możliwości urlopu rodzicielskiego korzysta coraz więcej mężczyzn, choć wciąż około 80% ojców nie korzysta z tego przywileju.

Posągi będą na sobie trzymać nosidełka tylko chwilowo, bo po 17 października już nie będą ich na sobie nosić.

Czytaj także: Zbliża się remont ulicy Kraszewskiego. Będzie jak warszawski Nowy Świat?

Hubert Śnieżek
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl