Ważna decyzja w sprawie drugiego etapu budowy trasy na Naramowice

To ważny krok do tego, aby zrealizować inwestycję. Drugi etapu trasy tramwajowej na Naramowice otrzymał ostateczną decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych. To oznacza, że można zacząć zaprojektować nową trasę i ubiegać się o decyzje administracyjne pozwalające na budowę.

Poznań przygotowuje się do budowy. Nowe torowisko połączy pętlę Wilczak z centrum miasta poprzez ul. Szelągowską i Garbary. Inwestycja ma już co jest bardzo ważnym krokiem zbliżającym do realizacji zadania.

Nowe torowisko przewidziane jest na odcinku między pętlą Wilczak a skrzyżowaniem ulic: Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego. Zmieniony się także układ torowiska na ulicy Wolnica i Małe Garbary.

– Wśród planowanych inwestycji tramwajowych ta trasa jest dla nas priorytetem, bo uzupełni powstający odcinek do ul. Błażeja, co znacząco skróci dojazd do centrum z Naramowic odciążając węzeł przy moście Teatralnym. Dlatego równolegle z toczącymi się pracami pierwszego etapu budowy trasy na Naramowice, przygotowujemy dokumentację potrzebną do realizacji kolejnego etapu. Przed nami starania o pozyskanie środków zewnętrznych, co jest kluczowym zadaniem. Bez takiego wsparcia miasto nie będzie w stanie samodzielnie sfinansować budowy – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Długość planowanego torowiska wynosi ponad 3 km. Nowy odcinek swój początek będzie miał przy pętli Wilczak, czyli u zbiegu ulic Słowiańskiej, Szelągowskiej i Naramowickiej. Następnie tramwaj pojedzie ulicą Szelągowską, a później ul. Garbary, aż do skrzyżowania z ul. Małe Garbary i Estkowskiego. Przystanki tramwajowe będą znajdować się w pobliżu obecnie istniejących przystanków autobusowych.

wizualizacja trasy/ źródło : PIM

Prace przedprojektowe trwają już od 2018 roku. Przeprowadzono także konsultacje społeczne, aby mieszkańcy mogli określiły swoje oczekiwania wobec nowej trasy tramwajowej. Obecnie prowadzone są szczegółowe analizy rozwiązań technicznych.

– Proces przygotowawczy przy tak dużych inwestycjach jest równie istotny, co prace budowlane w terenie. Decyzja środowiskowa jest ważnym dokumentem, na podstawie którego będzie można zaprojektować nową trasę i ubiegać się o decyzje administracyjne pozwalające na budowę. Jesteśmy więc gotowi do przejścia w fazę opracowania dokumentacji projektowej, co nastąpi, gdy tylko uda się miastu zapewnić środki finansowe – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Wraz z budową trasy, ma zostać także przebudowana jezdnia. Remontu doczeka się także torowisko na ul. Małe Garbary na odcinku od pl. Wielkopolskiego do skrzyżowania z ul. Garbary i ul. Estkowskiego. Zmienić ma się także układ komunikacyjny w rejonie dworca kolejowego Poznań Garbary.

 

Erwin Nowak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl