Warta Poznań świętuje 111. urodziny. Z tej okazji klub z Dolnej Wildy zaprezentował nowy herb i identyfikację. Krok ten ma na celu odświeżenie wizerunku najstarszego klubu piłkarskiego w stolicy Wielkopolski.
15 czerwca 1912 r. została założona Warta Poznań. Dokładnie 111 lat później odbyło się spotkanie, podczas którego zaprezentowano nowy herb i identyfikację „Zielonych”, a także przedstawiono plan modernizacji stadionu przy Drodze Dębińskiej.
Warta Poznań z nowym herbem
O pomyśle stworzenie nowej identyfikacji mówił Jarosław Żubka, pełnomocnik zarządu ds. ESG i wizerunku. – Pomysł ten wynikał z kilku potrzeb, a jedną z nich była konieczność wdrożenia spójnego wizerunku klubu jako organizacji – stwierdził. – Herb to istotny element kreujący tożsamość. Zależało nam, by zrealizować to zadanie odpowiedzialnie, zgodnie ze sztuką, aby uniknąć problemów wynikających z braków prawnych i wewnętrznych regulacji. Myślę, że w pełni udało się nam to osiągnąć – zaznaczył.
Nowy herb Warty ma być nowoczesnym symbolem klubu. Połączenie nowego znaku z pierwotną formą herbu historycznego ma umożliwić jego odpowiednią aplikację w nowoczesnych mediach. Zespół, który pracował nad jego powstaniem, analizował historię i wartości klubu tak, by projekt wpisywał się w tożsamość „Zielonych”.
Za stworzenie nowego herbu odpowiedzialna jest poznańska agencja 360° Mood Agency.
– W pierwszym etapie procesu projektowania herb dosyć wiernie odzwierciedlał charakterystyczne szeryfy litery „W”, jednak z czasem została wypracowana bardziej syntetyczna wersja znaku – tłumaczył Tomasz Szlufik, CEO/Creative Mood Agency. – Odpowiednie dopasowanie proporcji w konstrukcji i harmonijne zestawienie kompozycji elementów herbu, pozwoliły nam osiągnąć jego optymalną czytelność dla wszystkich nośników graficznych, na których herb będzie zamieszczany – dodał.
Klub zyskał teraz nie tylko nowy herb i zdefiniowaną podstawową barwę. Na etapie budowania identyfikacji określono również nowy, energetyczny, jasnozielony kolor podkreślający te dodatkowe działania Warty Poznań.
–Pamiętamy o swojej pięknej, 111-letniej już historii, ale jednocześnie od dłuższego już czasu budujemy nowy wizerunek klubu piłkarskiego, który swoimi działaniami wykracza poza to, co dzieje się na boisku. Nowy herb stanowi połączenie tradycji i nowoczesnego podejścia do funkcjonowania klubu. Wierzymy w to, że pozwoli jeszcze bardziej wzmocnić tożsamość „Zielonej Rodziny” – podkreślał Piotr Leśniowski, rzecznik prasowy.