W Poznaniu w Szkole Podstawowej nr 75 im. Powstańców Wielkopolskich dzieci szkoliły się z zasad BHP na budowie. Do czego im ta wiedza?
Szkoła, w której przeprowadzono zajęcia z BHP, znajduje się tuż obok trwającej budowy linii tramwajowej na Ratajczaka. Ponieważ prace będą trwać dwa lata, pracownicy firmy Terlan odpowiedzialnej za realizację inwestycji zorganizowali szkolenia dla dzieci.
– Prowadzimy inwestycję na Ratajczaka. No a szkoła podstawowa bezpośrednio przylega do naszego placu budowy. Dlatego stwierdziliśmy, że bardzo ważnym aspektem dla nas jest to, żeby dzieci, które uczęszczają do tej szkoły, były po prostu bezpieczne – powiedział nam jeden z pracowników firmy Terlan, która przeprowadziła zajęcia dla dzieci
Uczniowie klas 1 – 3 dowiedzieli się jak dbać o swoje bezpieczeństwo przy placu budowy. Mogli także przyjrzeć się kaskom w różnych kolorach, które oznaczają funkcje różnych pracowników. Odkryć co oznaczają różne znaki, czy sprawdzić jak działają słuchawki wyciszające dźwięk.
– Zdecydowaliśmy się przeprowadzić zajęcia o podstawowych zasadach BHP, żeby dzieci wiedziały jak się zachować, by mogły bezpiecznie dotrzeć do szkoły. To był nasz główny cel – poinformował nas pracownik przedsiębiorstwa Terlan.
Dzieci uczestniczyły także w różnych zabawach, które pomagały im uczyć się jak na budowie działają różne sprzęty. Było przeciąganie czerwono-białej liny (takiej która znajduje się właśnie na budowach), by uczniowie zobaczyli jak silne one są. Dzieci musiały też krzyczeć najgłośniej jak umiały. Wszystko po to, by mogły usłyszeć jak dobrze wygłuszają dźwięk słuchawki wygłuszające. Atrakcją dla uczniów było kopanie elektrycznymi koparkami w piaskownicy w poszukiwaniu skarbów.
– Mi najbardziej podobały się koparki i kopanie w piasku – powiedział jeden uczniów
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, bo była blisko setka dzieci z klas 1-3. Dzieci w skupieniu słuchały tego, co mamy im do przekazania. Były po prostu zainteresowane tym, co działo się na scenie – pochwalił dzieci pracownik Terlanu prowadzący zajęcia z BHP.












