To logo nie zniknie z koszulek Lecha Poznań przez kolejne lata. Jest nowy kontrakt

Kolejorz podpisał nowy kontrakt z Kompanią Piwowarską. To kolejny etap współpracy, która zaczęła się w 2012 roku. Logo popularnego piwa nie zniknie z koszulek zawodników.

Lech Pils to główny sponsor poznańskiego klubu. Przedstawiciele obu stron podkreślają, że zarówno marka piwa, jak i klub są głęboko złączone z Poznaniem. Łączy ich także zbieżność nazw.

– Partnerstwo Lech Pilsa i KKS Lech Poznań znacznie wykracza poza współpracę biznesową. To przede wszystkim wspólna historia, pasja do piłki nożnej i silne więzi z lokalną społecznością. Od lat wspieramy klub, jego fanów i całe miasto, a wspólne wartości łączą nas w codziennej pracy – mówi Paweł Drubkowski, brand director marki Lech.

Kompania Piwowarska, to jeden z największych producentów piwa w kraju. Odpowiada za warzenie niemal jednej trzeciej tego trunku w Polsce i zatrudnia 2500 pracowników. Wielkopolskie browary, które są częścią spółki, działają od ponad 100 lat.

„Marka Lech Pils nadal będzie widoczna na koszulkach meczowych, a jej logotyp będzie się znajdował pod numerem każdego pełnoletniego zawodnika. Dodatkowo Lech Pils będzie obecny w przestrzeniach poznańskiego obiektu.” – czytamy w klubowym komunikacie.

Wielkie pieniądze w piłce nożnej

Nowy kontrakt będzie obowiązywał trzy lata. Klub nie dzieli się informacją, jaką kwotą marka będzie wspierać poznański klub. Jednak dla porównania, gdy Lech Poznań dwa lata temu podpisywał umowę ze swoim strategicznym sponsorem, spekulowano o wpływach bliskich pięciu milionów złotych rocznie. Budżety dużych polskich klubów piłkarskich przekraczają natomiast nawet 100 milionów złotych rocznie.

Najwięcej pieniędzy pochodzi z praw do transmisji meczów. Wpływy ze współpracy sponsorskiej to drugie największe źródło dochodów. Według statystyk opublikowanych przez Ekstraklasę, Lech Poznań w poprzednim sezonie osiągnął 145 milionów złotych wpływu, z czego 52% przeznaczono na wynagrodzenia.

Czytaj także: Lech odpowiada na głosy kibiców. Klub rozważa dodatkową sprzedaż „złotej” koszulki

Franciszek Bryska
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl