Pojazd, który uczestniczył w wypadku na Garbarach, w tym dniu nie realizował zadań na rzecz Miasta. Chodzi o śmieciarkę, która w poniedziałek, 9 grudnia uderzyła w kościół.
Taka informację przekazała Katarzyna Jauksz-Zalewska, zastępczyni dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Poznania.
– Miasto Poznań, podpisując umowy z wykonawcami na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów, wymaga ich realizowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym aktami prawa miejscowego, z zachowaniem należytej staranności – zaznacza Jauksz-Zalewska.
Wydział Gospodarki Komunalnej wymaga od usługodawców poświadczenie, że posiadają oni niezbędne uprawnienia do należytego wykonania umowy. Jednak to bezpośrednio pracodawca danego kierowcy ma narzędzia pozwalające weryfikować uprawnienia i umiejętności swoich pracowników.
– Do danego pracodawcy należy skierować pytanie, w jaki sposób kontrolowana jest trzeźwość kierowców i posiadanie przez nich uprawnień – wyjaśnia zastępczyni dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej UMP.