Choć budowa zakończyła się już w zeszłym roku to dopiero niedawno inwestycja przeszła procedurę wszystkich odbiorów. Chodzi o połączenie rowerowe w rejonie skrzyżowania ulic Strzeleckiej, Królowej Jadwigi i Droga Dębińska.
– Nowa infrastruktura rowerowa ułatwia poruszanie się w rejonie ruchliwego skrzyżowania, ułatwia przejazd między rondem Rataje a centrum miasta. Do dyspozycji rowerzystów są nowe drogi po obu stronach ul. Królowej Jadwigi, między mostem nad Wartą a ulicami Strzelecką i Droga Dębińska, a także na odcinkach ul. Strzeleckiej i Kazimierza Wielkiego. Wygodnie można przejechać też trasą powstałą w parku im. Tadeusza Mazowieckiego, którą wybudowano z poszanowaniem rosnących tam drzew i krzewów, jedynie z niewielką ingerencją w istniejącą zieleń – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
I faktycznie, miejsce to stanowiło prawdziwą czarną dziurę na mapie dróg rowerowych Poznania. Rowerzyście musili korzystać z ruchliwej jezdni lub niezgodnie z przepisami jechać po chodniku. Teraz wszystko się jednak zmieniło.



fot. PIM
– Odcinek wzdłuż południowej strony ul. Królowej Jadwigi połączył przejazd rowerowy przez ul. Droga Dębińska z mostem Królowej Jadwigi. Z kolei po drugiej stronie ulicy powstał odcinek łączący przejazd rowerowy przez ul. Królowej Jadwigi z mostem i drogą rowerową w pasie drogowym ul. Kazimierza Wielkiego. Następnie trasa prowadzi do wschodniej strony ul. Strzeleckiej i dalej do ul. Kazimierza Wielkiego. Teraz tam można wygodnie przejechać za przystankiem autobusowym, a następnie skorzystać z istniejącej wcześniej infrastruktury rowerowej prowadzącej do ul. Mostowej. W efekcie prac zmieniła się geometria wlotu ul. Strzeleckiej w kierunku ul. Kazimierza Wielkiego – informuje PIM.
Warto dodać, że nowe drogi rowerowe są też oświetlone. Wokół pojawiły się też ławki, z których korzystać mogą nie tylko amatorzy dwóch kółek. Są też nowe kosze na śmieci i podpórki dla rowerzystów, którzy oczekują na zielone światło.






Fot. PIM