Wydane przez rząd rozporządzenie dotyczące pracy zdalnej w administracji nie wpłynie na zmianę sposobu obsługi klientów Urzędu Miasta Poznania – poinformował w poniedziałek poznański magistrat.
Jak poinformował w poniedziałek poznański magistrat, „pandemia sprawiła, że klienci urzędu przyjmowani są wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty – opublikowane w piątek rządowe rozporządzenie nie wpłynie więc na zmianę sposobu obsługi poznanianek i poznaniaków”.
„W najpopularniejszych usługach administracyjnych np. dotyczących spraw obywatelskich, uprawnień komunikacyjnych, spraw dotyczących stanu cywilnego – najwygodniej jest umówić wizytę przez internetowy system rezerwacji, który znajduje się na stronie www.poznan.pl. Aby to zrobić, wystarczy wybrać wydział, odpowiednią grupę spraw, a następnie zaznaczyć miesiąc, dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu wszystkich pól i wybraniu przycisku +umów wizytę+ wyświetli się potwierdzenie rezerwacji. Warto także przeczytać opis procedury. Można z niego dowiedzieć się, jakie dokumenty i załączniki są wymagane dla załatwienia danej sprawy” – informuje urząd.
Magistrat przypomniał, że umówić się można również telefonicznie, kontaktując się z wybranym wydziałem albo Biurem Poznań Kontakt pod numerem 61 646 33 44 – infolinia czynna jest w dni powszednie w godz. 7.30 -20.00.
„W tych sprawach, dla których nie jest przewidziana usługa internetowej rezerwacji wizyty w urzędzie, możliwe jest umówienie się -po uprzednim kontakcie telefonicznym- z właściwym wydziałem lub biurem urzędu” – informuje urząd.
Magistrat przypomniał również, że wchodząc do budynku urzędu należy zasłaniać nos i usta; przy wejściach znajdują się także dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk. Dodatkowo, przy wejściach do 9 lokalizacji UMP są wystawione skrzynki podawcze, w których można zostawiać dokumenty. Kontakt z urzędem jest także możliwy przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą UMP.
W piątek w Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie Rady Ministrów wprowadzające pracę zdalną w urzędach administracji publicznej i jednostkach wykonujących zadania o charakterze publicznym. Chodzi o nowelizację rozporządzenia w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
W noweli zapisano, że do dnia 28 lutego 2022 r. w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym kierownicy urzędów administracji publicznej, dyrektorzy generalni urzędów lub kierujący jednostką organizacyjną mają polecać pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Wyjątek stanowią jednostki organizacyjne sądów i prokuratury oraz uczelni.
„Wyjątki od powyższej zasady będą stanowić sytuacje, w których realizacja określonych zadań jest niezbędna dla zapewnienia pomocy obywatelom lub ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, a ich realizacja nie jest możliwa w ramach pracy zdalnej” – wyjaśniono w uzasadnieniu.
Przepisy wprowadzające pracę zdalną w urzędach administracji publicznej i jednostkach wykonujących zadania o charakterze publicznym weszły w życie z dniem 24 stycznia 2022 r.