„Czy wiesz, że dziś jest dzień łapania za pupę?” taki komunikat wyświetlał się 14 lipca na monitorach w komunikacji miejskiej. Radny Nowoczesnej napisał w tej sprawie do prezydenta Poznania interpelacje. Oczekuje wyjaśnień.
Radny Nowoczesnej Andrzej Prendke, dopytuję w niej dlaczego wyrażono zgodę na taki komunikat. Wnosi także o przegląd procedur. Uważa, że taki komunikat, choć w założeniu humorystyczny (?), jest de facto poniżający i normalizuje czynności o charakterze molestowania seksualnego.
„Szanowny Panie Prezydencie
w dniu 14 lipca br. w pojazdach MPK Poznań, na ekranach reklamowych wyświetlana była treść: „Czy wiesz, że dziś jest dzień łapania za pupę?”.
Tego typu komunikaty mogą powodować istotny dyskomfort wśród pasażerek i pasażerów, szczególnie kobiet, a także są odbierane przez osoby niepełnoletnie korzystające z transportu publicznego.
W związku z powyższym proszę o odpowiedź na pytania:
Czy planowane są zmiany w zasadach weryfikacji i zatwierdzania treści reklam emitowanych w pojazdach komunikacji miejskiej?
Czy treść komunikatu została uprzednio zaakceptowana przez MPK Poznań lub operatora odpowiedzialnego za emisję treści reklamowych w pojazdach?
Czy taki komunikat jest zgodny z polityką reklamową MPK Poznań?
Transport publiczny powinien być bezpieczną i neutralną przestrzenią dla wszystkich mieszkańców – wolną od seksistowskich, dwuznacznych czy nieodpowiednich treści. Liczę na przegląd obowiązujących procedur” – czytamy w interpelacji napisanej przez radnego Andrzej Prendke.
Po tym, jak sprawą zainteresowały się media MPK wydało komunikat.
„MPK Poznań wyraża ubolewanie z powodu niestosownej informacji wyświetlanej przez zewnętrznego operatora ekranów LCD w pojazdach w dniu 14 lipca br. Komunikat został już usunięty. Spółka oczekuje od operatora pilnych wyjaśnień. Za zaistniałą sytuację przepraszamy. Jednocześnie zapewniamy, że nie ma naszej zgody na jakiekolwiek działania niezgodne z przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego” – czytamy w komunikacie.