Grupę MTP uruchamia platforma internetowa BuyPoland.pl. Chce w ten sposób pomóc wyjść z kryzysu polskim firmom. Dzięki platformie firmy z zagranicy będą miały łatwiejszy kontakt z polskimi przedsiębiorcami.
Zadaniem platformy jest wsparcie polskich firm w zdobywaniu zagranicznych zleceniodawców. Ten internetowy katalog już zawiera informacje o blisko tysiącu przedsiębiorstw. Każde ma na stronie swoją wizytówkę – krótki opis działalności oraz dane adresowe, a także link do strony internetowej. Są to i duże, i małe firmy, sprzedające swoje towary zarówno od własnymi markami, jak i cudzymi.
– Mamy zasoby, znamy zagraniczne rynki, mamy wypracowane od lat kontakty i relacje z przedsiębiorcami, jesteśmy rozpoznawalną marką. Postanowiliśmy to wykorzystać do stworzenia BuyPoland.pl, które pomoże rozruszać polską gospodarkę w wielu sektorach po trudnym czasie pandemii i zastoju. BuyPoland.pl to miejsce, gdzie przyszli kupcy będą mogli dowiadywać się o potencjale eksportowym polskich firm opartym zarówno na ich własnych produktach, jak i wolnych mocach produkcyjnych – mówi Tomasz Kobierski, Wiceprezes Zarządu Grupy MTP.
Jako pierwsze na platformie znalazły się trzy branże, w których polscy producenci mają mocną pozycję na europejskich rynkach: meblarska, stolarki otworowej oraz mody. BuyPoland.pl się cały czas rozwija – niebawem pojawią się na niej producenci i przetwórcy żywności oraz producenci jachtów. Kolejne sektory pojawią się po dalszych konsultacjach z przedsiębiorcami.
BuyPoland.pl nie ma być konkurencją dla targów, ale ich uzupełnieniem. Pozwala na wyszukanie nowych kontaktów, jednak długoterminowe relacje buduje się przez kontakt bezpośredni, a taki dają targi – dodaje Kobierski.