Poznański Rower Miejski od 1 marca. PRM czeka jednak rewolucja, jaka ?

  To będzie ostatni sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego, ostatni – w ramach obecnej umowy z operatorem systemu Nextbike Polska. Prace nad dalszym rozwojem PRM trwają. 

Umowa z obecnym operatorem PRM, firmą Nextbike Polska, będzie obowiązywać do końca stycznia 2019 roku. Zgodnie z nią system zostanie – jeszcze w tym roku – rozbudowany do 111 stacji (w tym dwie sponsorskie), a użytkownicy będą mieli do dyspozycji ok. 1200 rowerów.

Jak będzie przyszłość PRM tego na razie nie wiadomo. Jak mówi Daniel Wawrzyniak, zastępca dyrektora Zakładu Transportu Miejskiego

„ Zaczęliśmy od rozpoznania systemów rowerowych w kraju, aby przeanalizować ewentualność wprowadzenia nowych albo alternatywnych rozwiązań. Możliwości jest wiele: od rozbudowy obecnego systemu III generacji, poprzez system mieszany III i IV generacji, aż do całkowitej rezygnacji z obecnych rozwiązań i zainwestowania w system IV generacji.”

Trzecia generacja to obecne system rowerów miejskich ze stacjami w różnych punktach miasta. Natomiast system IV generacji to rowery z wbudowanym elektrozamkiem i modułem GPS. Taki system nie wymaga stacji dokujących: rower można pozostawiać w dowolnym miejscu np. w wyznaczonej strefie.

Nad przyszłością rowerów miejskich mogą także wypowiedzieć się poznaniacy. Ankieta miejska znajduje się na stronie prm.geoankieta.pl. Będzie prowadzona (we współpracy z UAM) od 26 lutego do 18 marca br. Odpowiedzi zostaną wykorzystane podczas planowania przyszłości Poznańskiego Roweru Miejskiego.

Nowy sezon PRM rusza 1 marca.

(ra)

Artur Adamczak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl