Spółka oferowała dodatkowo płatną usługę. Aby jednak nie płacić więcej, klienci musieli poinformować ubezpieczyciela o tym, że nie chcą korzystać z oferty. Teraz firma wypłaci rekompensaty.
WIĘKSZE SKŁADKI
Poznańska spółka Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie miała w swojej ofercie usługę, która nie spodobała się prezesowi Urzędu Ochrony Klienta i Konsumenta. Było to rozszerzenie zakresu ochrony na przykład za pobyt w szpitalu. W zamian klienci musieli jednak płacić wyższe składki. Spółka wymagała, aby osoby, które nie są zainteresowane taką ofertą, poinformowały ją o tym.
NIEUCZCIWA PRAKTYKA
Klienci, którzy tego nie zrobili, byli informowani o niedopłacie i wzywani do zapłaty brakującej kwoty. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wskazał jednak, że tak ważne zmiany w umowie ubezpieczeniowej wymagają wyraźnej zgody klienta. Spółka nie może wymuszać na klientach działań w sprawie oferty, którą nie są oni zainteresowani.
WYPŁACI REKOMPENSATY
Teraz Compensa została zobowiązana do zmiany formy oferowania tej usługi. Będzie musiała również wypłacić równowartość pobranych składek za dodatkową ochronę klientom, którzy sobie jej nie życzyli. Może również przeznaczyć te pieniądze na poczet przyszłych płatności. Dotyczy to obecnych klientów, jak i osób, których umowy już wygasły.