Poznań został Polską Marką Turystyczną. “Możemy się spodziewać, że o Poznaniu będzie głośniej”- komentuje prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Jan Mazurczak.
Poznań znalazł się w gronie 4 wyróżnionych miast spośród aż 30 kandydatów w projekcie Polskie Marki Turystyczne. Jest to program, który popularyzuje miejsca, które warto odwiedzić w Polsce. Poznań znalazł się dzięki temu w katalogu najbardziej atrakcyjnych i najlepiej zarządzanych i promowanych regionów Polski.
Przede wszystkim cieszymy się, że udało się zauważyć sposób zarządzania marka turystyczną. Podkreślono profesjonalne zarządzanie marką turystyczną Poznania, pod którą udało się w PLOCIE zgromadzić nie tylko samo miasto, ale i samorządy szeroko pojętej metropolii Poznań oraz branżę turystyczną. Spotkało się to ze sporym uznaniem. – komentuje Jan Mazurczak, prezes zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Znacząco pomoże to stolicy Wielkopolski w jeszcze lepszym promowaniu miasta na rynku krajowym, ale też zagranicznym. Marki turystyczne otrzymają wiedzę jak zarządzać i promować taką markę jak Poznań.
Znak „Polska Marka Turystyczna” stał się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści krajowi i zagraniczni biorą go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży. Zarówno laureaci, jak i wyróżnieni reprezentują różne dziedziny/sektory rodzimej turystyki. To pokazuje, że marka turystyczna może być kreowana poprzez miejsca, smaki czy aktywność pośród polskiej natury. POT tradycyjnie będzie prowadzić z uhonorowanymi zarządcami wspólne działania w ramach narodowego portalu turystycznego i pozostałych kanałów komunikacji – powiedziała p.o. Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Anna Salamończyk-Mochel.
Wśród laureatów znalazła się jeszcze Jura Krakowsko-Częstochowska, EnoTarnowskie i Łódź. Ponadto wyróżnienie dostały Góry Świętokrzyskie, Roztocze i Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy “Cha-KA-Bi”.