Od dłuższego czasu osoby niepełnosprawne oraz rodzice z dziećmi w wózkach mają problem z dostaniem się do jednej z Filii Biblioteki Raczyńskich. Problem wielokrotnie zgłaszany był do właściciela lokalu. Czy ten nie wywiązał się z umowy?
W wtorek na naszym portalu pojawił się artykuł dotyczący utrudnionego dostępu do Filii Biblioteki Raczyńskich w Green Point’cie. O całej sprawie poinformowani zostaliśmy przez jednego z naszych czytelników.
-W Filii Biblioteki Raczyńskich w Green Point’cie od pół roku nie działają schody ruchome. Dodatkowo zepsuła się winda. To ogromny problem dla osób niepełnosprawnych oraz rodziców z wózkami. Nie mogą oni korzystać z tego obiektu – napisał czytelnik
Po opublikowaniu naszego artykułu biblioteka wydała oświadczenie na swojej głównej stronie Facebooka. W najbliższym czasie rozważy ona zasadność kontynuowania umowy z galerią:
Szanowni Państwo, Drodzy Czytelnicy,
od wielu tygodni dostęp do Filii Wildeckiej/53 mieszczącej się w Galerii Green Point jest poważnie utrudniony ze względu na awarię windy. Biblioteka nie ma uprawnień do podejmowania działań naprawczych, gdyż jest jedynie najemcą lokalu na I piętrze. Od samego początku awarii Biblioteka zabiega i naciska na właściciela i administrację galerii, by winda została naprawiona. Niestety, w obliczu braku skutecznych działań ze strony właściciela galerii jesteśmy bezsilni. W najbliższym czasie zostanie rozważona zasadność kontynuowania umowy z galerią na dotychczasowych warunkach.
Za przedłużające się niedogodności przepraszamy naszych Czytelników. Zobowiązujemy się, iż będziemy w dalszym ciągu naciskali na administrację galerii, by uruchomiono windę.
Zobacz ten post: kliknij tutaj
Winda nie zostanie naprawiona
Po raz kolejny kontaktowaliśmy się z administracją Biblioteki Raczyńskich. Dowiedzieliśmy się, że pomimo starań ze strony filii winda nie zostanie naprawiona w tym tygodniu.
Czy biblioteka rozwiąże umowę z galerią?
-Od dłuższego czasu jesteśmy bezsilni. Wielokrotnie próbowaliśmy skontaktować się z administracją tego budynku. Niestety nieskutecznie. Nie odbierają naszych telefonów i sporadycznie odpisują e-maile. Sami nie możemy wykonać naprawy, ponieważ nie posiadamy odpowiedniego sprzętu i pozwoleń. W najbliższym czasie przyjrzymy się umowie podpisanej z właścicielem Green Point’u. Musimy sprawdzić, czy wywiązał się z umowy. Straciliśmy już nadzieję na szybkie rozwiązanie problemu – informowała dyrektor Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu
Próbowaliśmy skontaktować się z administracją budynku. Niestety, nieskutecznie.
Zobacz także: Trudny dostęp dla osób niepełnosprawnych do jednej z filii Biblioteki Raczyńskich. Interweniujemy