Temat od WasWielkopolska

Po naszej interwencji Biblioteka Raczyńskich wyprowadzi się z Green Point’u? Zarządca ignoruje poważny problem

Od dłuższego czasu osoby niepełnosprawne oraz rodzice z dziećmi w wózkach mają problem z dostaniem się do jednej z Filii Biblioteki Raczyńskich. Problem wielokrotnie zgłaszany był do właściciela lokalu. Czy ten nie wywiązał się z umowy?

W wtorek na naszym portalu pojawił się artykuł dotyczący utrudnionego dostępu do Filii Biblioteki Raczyńskich w Green Point’cie. O całej sprawie poinformowani zostaliśmy przez jednego z naszych czytelników.


-W Filii Biblioteki Raczyńskich w Green Point’cie od pół roku nie działają schody ruchome. Dodatkowo zepsuła się winda. To ogromny problem dla osób niepełnosprawnych oraz rodziców z wózkami. Nie mogą oni korzystać z tego obiektu – napisał czytelnik

Po opublikowaniu naszego artykułu biblioteka wydała oświadczenie na swojej głównej stronie Facebooka. W najbliższym czasie rozważy ona zasadność kontynuowania umowy z galerią:

Szanowni Państwo, Drodzy Czytelnicy,

od wielu tygodni dostęp do Filii Wildeckiej/53 mieszczącej się w Galerii Green Point jest poważnie utrudniony ze względu na awarię windy. Biblioteka nie ma uprawnień do podejmowania działań naprawczych, gdyż jest jedynie najemcą lokalu na I piętrze. Od samego początku awarii Biblioteka zabiega i naciska na właściciela i administrację galerii, by winda została naprawiona. Niestety, w obliczu braku skutecznych działań ze strony właściciela galerii jesteśmy bezsilni. W najbliższym czasie zostanie rozważona zasadność kontynuowania umowy z galerią na dotychczasowych warunkach.

Za przedłużające się niedogodności przepraszamy naszych Czytelników. Zobowiązujemy się, iż będziemy w dalszym ciągu naciskali na administrację galerii, by uruchomiono windę.

Zobacz ten post: kliknij tutaj

Winda nie zostanie naprawiona


Po raz kolejny kontaktowaliśmy się z administracją Biblioteki Raczyńskich. Dowiedzieliśmy się, że pomimo starań ze strony filii winda nie zostanie naprawiona w tym tygodniu.

Czy biblioteka rozwiąże umowę z galerią?

-Od dłuższego czasu jesteśmy bezsilni. Wielokrotnie próbowaliśmy skontaktować się z administracją tego budynku. Niestety nieskutecznie. Nie odbierają naszych telefonów i sporadycznie odpisują e-maile. Sami nie możemy wykonać naprawy, ponieważ nie posiadamy odpowiedniego sprzętu i pozwoleń. W najbliższym czasie przyjrzymy się umowie podpisanej z właścicielem Green Point’u. Musimy sprawdzić, czy wywiązał się z umowy. Straciliśmy już nadzieję na szybkie rozwiązanie problemu – informowała dyrektor Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu

Próbowaliśmy skontaktować się z administracją budynku. Niestety, nieskutecznie.

Zobacz także: Trudny dostęp dla osób niepełnosprawnych do jednej z filii Biblioteki Raczyńskich. Interweniujemy

Gabriela Puczyłowska
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl