Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju od przystanku Słowiańska do Szymanowskiego.
Torowisko na trasie PST nie było kompleksowo naprawiane od czasu jego powstania – w latach 2015 i 2016 zmodernizowano jedynie sieć trakcyjna. Teraz w ramach prac remontowych zostanie wymienione torowisko wraz z częścią jego podbudowy oraz będą wykonane nowe nawierzchnie krawędzi peronowych przystanków: Słowiańska, Solidarności, Lechicka/Poznań Plaza, Kurpińskiego i Szymanowskiego. Rozpoczęcie prac na obu odcinkach jest planowane na połowę roku.
– Po zakończeniu prac mieszkańcy zyskają odnowioną technicznie trasę, która będzie im służyć przez kolejne lata – mówi Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu. – Tramwaje będą kursować sprawniej i bezpieczniej. Wykonanie remontu pozwoli przywrócić pierwotne parametry eksploatacyjne, pozwalające na przejazd tramwajów z odcinkową prędkością nawet 70 km/h. Poprawi się również aspekt akustycznego oddziaływania trasy na okoliczne osiedla, przejazd tramwaju odnowionym torowiskiem powoduje mniejszy hałas.
Dwa tygodnie temu MPK Poznań ogłosiło z kolei przetarg na wyłonienie firmy, która wyremontuje odcinek „Pestki” od ulicy Roosevelta do Słowiańskiej. Podczas remontu trasy PST główny ciężar transportu publicznego przejmą autobusy „za tramwaj” kursujące wzdłuż trasy PST. T