W Poznaniu i wielu innych miastach Polski pojawiły się plakaty z hasłem PiS=drożyzna. To akcja outdoorowa Platformy Obywatelskiej.
Donald Tusk w czasie spotkań w terenie zapowiadał akcję billboardową, w której PO będzie chciała zwrócić uwagę na kwestię wysokich cen. Nie bez powodu kampania wystartowała na tydzień przed świętami. To pierwsza taka inicjatywa PO w prekamapnii wyborczej.
W Poznaniu plakaty kampanii pojawiły się na billboardach i na przystankach.
Z kolei politycy rządzącego obozu skupiają się dziś na udziale w marszu papieskim, w obronie papieża Jana Pawła II przed publikacjami medialnymi, które stawiały pytania o adekwatność reakcji papieża na przypadki pedofilii wśród księży.
Te dwa tematy symbolicznie wyznaczają dwie narracje, którymi posługiwać będą się teraz obie strony sceny politycznej. Opozycja będzie podnosić kwestie inflacji i wysokich cen, obóz PiSu i jego koalicjantów będzie próbował skupić uwagę i emocję wyborców wokół tematu papieża Jana Pawła II, którego obóz ten intensywnie wykorzystuje w swojej kampanii.