Materiał partnera

Pierwszy z wiaduktów na Strzeszynie prawie gotowy

Już tylko tygodnie dzielą nas od udostępnienie kierowcom wiaduktu drogowego w ciągu ul. Golęcińskiej, pierwszej z dwóch przepraw budowanych na Strzeszynie, nad linią kolejową łączącą Poznań z Piłą. Wraz z budową bezkolizyjnych przejazdów nad torami w ciągu ulic Golęcińskiej i Lutyckiej, zmienia się okoliczny układ drogowy.

Na wielkim placu budowy w północno-zachodniej części Poznania coraz bliżej do zakończenia kolejnego etapu prac. Prace przebiegają sprawnie i nowy wiadukt w ciągu ul. Golęcińskiej pokrywany jest już nawierzchnią, a to oznacza, że  linia kolejowa  łącząca Poznań z Piłą niebawem przestanie być w tym miejscu przeszkodą dla pojazdów prywatnych i autobusów komunikacji publicznej. Na nowej przeprawie rozpoczęły się próby obciążeniowe.

– Wraz z wykonawcą dokładamy wszelkich starań, by wiadukt w ciągu ul. Golęcińskiej był  dostępny dla kierowców już w czerwcu. Trwają prace nad dojazdami do niego, m.in. w rejonie jednostki wojskowej na Golęcinie. Dobrze widoczne jest tam nowe rondo, które łączy ul. Golęcińską, Podolańską i Wojska Polskiego. Prowadząca do wiaduktu ul. Golęcińska została nieco przesunięta w stosunku do dawnego śladu. Na drodze tej wykonane zostały już podstawowe prace nawierzchniowe – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

fot. źródło: PIM

Bardziej skomplikowany wiadukt w ciągu ul. Lutyckiej wymaga więcej pracy. Będzie można nim przejechać nie tylko nad torami kolejowymi, ale też nad ul. Podolańską. Równolegle powstaje tam przeprawa dla pieszych i rowerzystów. Dobrze widoczne są już nowe nasypy, trwają prace nad dojazdami do tego obiektu. Wykonawca buduje też ekrany dźwiękochłonne, które ograniczą hałas dobiegający z ul. Lutyckiej do najbliższych zabudowań.

Infrastruktura drogowa zmienia się również na pozostałych ulicach wchodzących w zakres inwestycji. Niemal gotowa jest ul. Podolańska między wiaduktami, a także przedłużenie tej ulicy w rejonie ul. Szczawnickiej. W rejonie ulic Druskienickiej, Szczawnickiej i przedłużenia Podolańskiej zlikwidowano niedawno ruch wahadłowy, ponieważ zakończyły się już prace, które musiały być realizowane przy ograniczonym w ten sposób ruchu. W dalszym ciągu nieprzejezdna pozostaje ul. Szczawnicka przy cmentarzu, ale  gdy tylko będzie to możliwe, także tam ruch zostanie przywrócony.

fot: źródło: PIM

Od końca marca do dyspozycji mieszkańców jest przebudowane rondo u zbiegu ul. Koszalińskiej i Literackiej. Przed rozpoczęciem prac na tym skrzyżowaniu funkcjonowało rondo wyznaczone oznakowaniem i niewielką wyspą, co doraźnie usprawniło przejazd w tym miejscu. Dzięki przebudowie rondo zyskało docelowy wygląd i zostało uzupełnione o infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów.

fot. źródło: PIM

Powstające nad torami wiadukty wraz z okoliczną infrastrukturą drogową i pieszo-rowerową mają usprawnić komunikację w północno-zachodniej części Poznania, w tym na drodze krajowej nr 92. Przedsięwzięcie realizowane jest przy współpracy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie wszystkich prac przewidzianych w ramach całej inwestycji planowane jest na IV kwartał 2025 r. Więcej informacji :  www.pim.poznan.pl

Materiał Partnera
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl