Zgodę środowiskową w sprawie budowy odcinka drogi ekspresowej S11 od Poznania do Obornik wydała Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. To pierwszy krok w stronę budowy drogi, która w znaczy sposób odciąży dotychczasowe połączenie z Poznania do Obornik.
Informacje na wspólnej konferencji prasowej ogłosili Wojewoda Wielkopolski Michał Zieliński oraz posłowie Bartłomiej Wróblewski oraz Marcin Porzucek .
‼️Jest decyzja środowiskowa dla odcinka Poznań-Oborniki z obwodnicą Obornik na S11✌️Długość 22 km, z węzłami Chludowo i Oborniki, 4 wiaduktami, 20 przejściami dla zwierząt👍Jako przewodniczący Parlamentarnego Zespołu d/s Budowy S11 podziękowałem @MI_GOV_PL @GDDKiA_Poznan i RDOŚ🤝 pic.twitter.com/RyGerBpxHV
— BartłomiejWróblewski (@bwroblewski) April 11, 2022
Zanim jednak budowa się rozpocznie trzeba poczekać na uprawomocnienie decyzji. Następnie rozpoczną się prace przygotowawcze i rozpisany zostanie przetarg. Rozpoczęcie prac budowalnych planowane jest wstępnie na 2025 rok i może potrwać dwa lata.
Droga wyczekiwana od 40 lat. Dziś to najtłoczniejszy odcinek jedenastki, ponad 20.000 samochodów na dobę. Nowy odcinek przebiegać będzie przez trzy gminy: Gminę Suchy Las, Gminę Oborniki oraz Gminę Rogoźno. Na połowę 2023 r. planowany jest przetarg. – dodał poseł Wróblewski we wpisie na Facebooku.
Nowy odcinek S11 ma mieć dwadzieścia dwa kilometry długości. Na trasie znajdą się cztery wiadukty oraz dwadzieścia przejść dla zwierząt. Nowa S11 będzie też stanowić fragment wschodniej obwodnicy Obornik, w ramach której powstanie nowy most na Warcie.