„Wolność liczy się w każdym wieku” to kampania Urzędu Marszałkowskiego, która ruszy w połowie września i będzie promować Powstanie Wielkopolskie przed jego setną rocznicą.
„Jeden z największych militarnych sukcesów w historii polskiej niepodległości zasługuje na pamięć wszystkich Polaków. Chcemy, by każdy bez względu na wiek i miejsce zamieszkania odkrył te karty historii, które dały nam wspólną wolność, jeden język i granice, które tworzą naszą dzisiejszą tożsamość” – mówi Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, organizator grudniowych uroczystości z okazji 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego.
O Powstaniu Wielkopolskim przypomną najpopularniejsi polscy youtuberzy, którzy w październiku i grudniu odkryją karty historii powstania na swoich kanałach: Matura To Bzdura TV, Urbex History, Planeta Faktów i Topowa Dycha. Wraz z akcją na kanale Matura To Bzdura TV wystartuje ogólnopolski sprawdzian wiedzy historycznej w ich autorskiej aplikacji Quiz House. Prawdziwą niespodzianką będzie natomiast lekcja historii online z Topową Dychą, która odbędzie się wczesną jesienią na kanale vlogera.
„Kampania została tak zaprojektowana, by o obchodach 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego dowiedzieli się zarówno Ci najmłodsi z pokolenia X i Z, jak i Polacy, którzy wciąż pamiętają walki o wolność. Kanały komunikacji dobraliśmy pod kątem poszczególnych grup. Dla każdej z nich stworzyliśmy odrębny angażujący content, by wszyscy odbiorcy otrzymali taką porcję wiedzy, która wciągnie ich w historię powstania głębiej. W tym celu zapraszamy na stronę www.27grudnia.pl” – mówi Karolina Wierzbicka, koordynator kampanii z agencji reklamowej 4Frame. Agencja odpowiedzialna jest za kampanię „Wolność liczy się w każdym wieku” od konceptu po realizację.
Informację o Powstaniu Wielkopolskim oraz obchodach znaleźć można na stronie www.27grudnia.pl