To kolejny przegubowy autobus zasilany na wodór, który testuje poznańskie MPK. Jest zeroemisyjny i zapewnia duży zasięg na jednym tankowaniu.
W ciągu kilku najbliższych dni pasażerowie linii 169, 182 i 190 mogą natrafić na zupełnie nowy autobus. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu testuje kolejny pojazd napędzany wodorem. To przegubowy, 18-metrowy Solaris Urbino 18 hydrogen. Jak podkreśla producent, poza zeroemisyjnym napędem zapewnia on duży zasięg na jednym tankowaniu i komfort dla kierowcy i pasażerów.
Kolejny „wodorowiec”
To nie pierwszy raz, kiedy poznańscy kierowcy mają możliwość prowadzenia autobusów na wodór. Od ubiegłego roku dzięki wsparciu z programu Zielony Transport Publiczny, który jest realizowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, we flocie poznańskiego MPK znajduje się 25 takich pojazdów. To 12-metrowe autobusy wyprodukowane przez firmę Solaris Bus & Coach.
Poznańskie testy
Z kolei na początku maja na poznańskie ulice wyjechał inny, przegubowy autobus na wodór. Chodzi o 18-metrowego eCitaro fuel cell. MPK podkreśla, że to jeden z wielu „wodorowców”, które testuje. Podczas takich jazd próbnych kierowcy mają okazję zobaczyć, jak sprawdzają się one na ulicach miasta. Z jego obsługą zaznajamiają się także pracownicy zaplecza technicznego