Nowe torowisko pojawiło się na wschodniej części inwestycji. Na odcinku od ul. Roosevelta do przystanku Słowiańska. Podkłady, które wcześniej pod łukami były drewniane, pracownicy wymienili na te, wykonane z tworzywa sztucznego. Na prostych odcinkach są za to betonowe.
PIERWSZY FRAGMENT PRAC
W sierpniu zaczął się remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Torowiska wymagały wymiany po 25 latach eksploatacji. Prace zostały podzielone na dwa odcinki, ze względu na możliwości dofinansowania. Pierwszy fragment trasy prowadzący od ul. Roosevelta do przystanku Słowiańska ma być gotowy z początkiem roku. Dzisiaj wyraźnie widać efekty prac.
NOWE SZYNY I PODKŁADY
Pracownicy już układają tory po wschodniej stronie inwestycji w kierunku Piątkowa. Na trasie pojawiły się szyny i podkłady. Od poprzednich różnią się przede wszystkim materiałem, z którego są wykonane. Poprzednio na łukach szyny leżały na drewnianych podkładach. Teraz są one wykonane z tworzywa sztucznego. Natomiast na prostych odcinkach trasy są one betonowe. Takie rozwiązania mają wydłużyć żywotność trasy oraz ograniczyć drgania tramwajów.