MPK daje na zatłoczone trasy większe autobusy

Na początek dotyczy to linii 190. Jak informuje MPK od poniedziałku na tej trasie „kursują wyłącznie najbardziej pojemne autobusy przegubowe”.

Po rozpoczęciu remontu trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, łącząca Piątkowo i Winogrady z centrum linia autobusowa numer 190 stała się jedną z najbardziej popularnych w mieście.

– Już w sierpniu notowaliśmy na niej największy wzrost pasażerów – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

MPK twierdzi, że aż do czwartku, 1 września, nie odnotowano przepełnień. Te pojawiły się dopiero w piątek, 2 września rano. Dlatego od poniedziałku 5 września na trasę 190-tki wyjechały najbardziej pojemne autobusy przegubowe. Te o długości 12 m, które standardowo obsługiwały tę linię, zostały skierowane gdzie indziej.

– Dziś sytuacja była zdecydowanie lepsza niż w piątek, niemniej oczywiście wciąż będziemy wnikliwie monitorować funkcjonowanie tej oraz innych linii łączących północ Poznania z centrum – wskazuje J. Gosiewski. – Zależy nam, żeby komunikacja była jak najbardziej dogodna dla pasażerów, jednak należy pamiętać, że operatorzy komunikacji miejskiej mają olbrzymi problem z dostępnością kierowców co znacznie ogranicza możliwość kierowania na linie dodatkowych autobusów.

W celu zwiększenia liczby połączeń autobusowych na ulicach Szelągowskiej i Garbary rozważana jest czasowa zmiana trasy linii nr 183.  Autobus z pętli Rondo Śródka pojedzie ulicami Wyszyńskiego i Estkowskiego, następnie przez Garbary i Szelągowską do ulicy Serbskiej i dalej stałą trasą w kierunku Szarych Szeregów. MPK chce także,  żeby wraz z rozpoczęciem roku akademickiego zwiększyć częstotliwość kursowania autobusu zastępczego za PST, tj. linii nr T12, do 3 minut w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach szczytu komunikacyjnego.

Artur Adamczak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl