Na początek dotyczy to linii 190. Jak informuje MPK od poniedziałku na tej trasie „kursują wyłącznie najbardziej pojemne autobusy przegubowe”.
Po rozpoczęciu remontu trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, łącząca Piątkowo i Winogrady z centrum linia autobusowa numer 190 stała się jedną z najbardziej popularnych w mieście.
– Już w sierpniu notowaliśmy na niej największy wzrost pasażerów – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
MPK twierdzi, że aż do czwartku, 1 września, nie odnotowano przepełnień. Te pojawiły się dopiero w piątek, 2 września rano. Dlatego od poniedziałku 5 września na trasę 190-tki wyjechały najbardziej pojemne autobusy przegubowe. Te o długości 12 m, które standardowo obsługiwały tę linię, zostały skierowane gdzie indziej.
– Dziś sytuacja była zdecydowanie lepsza niż w piątek, niemniej oczywiście wciąż będziemy wnikliwie monitorować funkcjonowanie tej oraz innych linii łączących północ Poznania z centrum – wskazuje J. Gosiewski. – Zależy nam, żeby komunikacja była jak najbardziej dogodna dla pasażerów, jednak należy pamiętać, że operatorzy komunikacji miejskiej mają olbrzymi problem z dostępnością kierowców co znacznie ogranicza możliwość kierowania na linie dodatkowych autobusów.
W celu zwiększenia liczby połączeń autobusowych na ulicach Szelągowskiej i Garbary rozważana jest czasowa zmiana trasy linii nr 183. Autobus z pętli Rondo Śródka pojedzie ulicami Wyszyńskiego i Estkowskiego, następnie przez Garbary i Szelągowską do ulicy Serbskiej i dalej stałą trasą w kierunku Szarych Szeregów. MPK chce także, żeby wraz z rozpoczęciem roku akademickiego zwiększyć częstotliwość kursowania autobusu zastępczego za PST, tj. linii nr T12, do 3 minut w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach szczytu komunikacyjnego.