Od 1 września br. zaczną obowiązywać nowe zasady taryfowe ZTM Poznań. Wśród wprowadzonych rozwiązań znajdzie się konieczność aktywowania biletu kupionego w aplikacji mobilnej.
Bilety jednorazowe (15-, 45- i 90-minutowe) oraz krótkookresowe – dobowe i tygodniowe – dostępne są w pięciu aplikacjach mobilnych (moBILET, SkyCash, GoPay, jakdojade.pl, zBiletem.pl). Od 1 września przy ich zakupie konieczna będzie aktywacja. Podróżni będą mieli do wyboru dwie opcje: zeskanowanie kodu QR znajdującego się w pojeździe (nad oknami, naprzeciwko drzwi) albo wpisanie numeru autobusu lub tramwaju. Numer ten będzie widoczny z zewnątrz pojazdu, na kabinie prowadzącego oraz obok kodu QR.
Jak uspokaja Zarząd Transportu Miejskiego, korzystający z tej formy zakupu biletu nie muszą obawiać się nowych zasad. Otrzymają także instrukcje w aplikacji. Co ważne, jeśli pasażer będzie chciał zmienić tramwaj na ważnym bilecie, będzie mógł to zrobić bez ponownego skanowania kodu QR.
Co w przypadku kontroli?
Po 1 września pasażerowie podczas kontroli będą musieli okazać wcześniej aktywowany bilet z kodem QR wygenerowanym w aplikacji. Zakup biletu trzeba zrealizować od razu po wejściu do pojazdu – w chwili rozpoczęcia kontroli nie będzie już możliwości jego aktywacji. Brak ważnego biletu oznacza karę w wysokości 350 zł. Opłata ta zostanie zmniejszona do 175 zł, jeśli pasażer ureguluje należność bezpośrednio u kontrolera lub w ciągu siedmiu dni.
Czytaj także: Choć to krewna słonia, jest mała jak ryjówka. Właśnie zamieszkała w poznańskim ZOO