Już 5 października będzie można jeździć zabytkowym tramwajem po Poznaniu. Uruchomiona zostanie historyczna linia. Lecz tylko w wyznaczonych godzinach.
Jak powstała linia nr 24?
Mieszkańcy Winiar, odkąd tylko przyłączono ich miejscowość do Poznania, upominali się do władz by w ich rejon poprowadzić tory tramwajowe. Władze miasta równo 90 lat temu, 1 pażdziernika 1935 roku – spełniły te prośby. Przedłużono wtedy linię tramwajową z dzielnicy Sołacz. Na nową trasę ustawiono nową linię nr 11, która jeździła ze Starego Rynku do Bonina.
Kolejne zmiany w komunikacji miejskiej Winiar nadeszły w 1980 roku. Przedłużona została wtedy trasa od pętli Winiary do pętli przy skrzyżowaniu Piątkowskiej i Bronowej. Do pętli na Piątkowskiej jeździły wówczas ,,dziewiątka” (w tym jej nocna odmiana) i ,,jedenastka”. Od 23 lutego 1980 roku ruszyła także linia nr 24. Z czasem znana znacznej części mieszkańców Winiar, ponieważ zawsze jeździła w godzinach szczytu w dni robocze. Jej trasa prowadziła z Piątkowskiej do ulicy Lampego (dzisiejszej Gwarnej, łączącej się z ulicą Święty Marcin).
To właśnie na tej historycznej trasie, z okazji 90-lecia skomunikowania Winiar z resztą Poznania, 5 października będą kursować dwa zabytkowe tramwaje.
Godziny działania zabytkowej linii
– Pierwsze kursy rozpoczną się z przystanku Święty Marcin w kierunku Piątkowskiej o godz. 11.47 i 12.07. Natomiast odjazdy z przystanku Piątkowska zaplanowano na godz. 12.17, 12.47, 13.17, 13.47, 14.17, 14.47, 15.07 (dwa ostatnie kursy – tylko do przystanku Gwarna)” – podaje poznańskie MPK
Na zabytkowej linii tramwajowej nr 24, obowiązywać będzie opłata za przejazd linią turystyczną. Bilety będą kosztować więc trochę więcej niż zwykle. Bilet normalny kupimy za 7 zł, ulgowy za 5 zł, a rodzinny za 21 zł. Wszystkie bilety będą do kupienia u konduktora w tramwaju.