Autostrada Wielkopolska SA poinformowała, że od 11 września 2025 roku zmianie ulegają stawki opłat za przejazd płatnymi odcinkami A2 na trasie Nowy Tomyśl – Konin.
Zmiana stawek opłat za przejazd 150 km odcinkiem autostrady A2 zostanie wprowadzona 11 września 2025 roku od godz. 6 rano. Obowiązująca od tego dnia stawka za przejazd każdym z trzech 50 km odcinków autostrady pomiędzy Nowym Tomyślem a Koninem będzie wynosić:
- 19 PLN – Kat. 6 (motocykle) bonifikata 50 proc. ceny dla Kat. 1,
- 37 PLN – Kat. 1 (pojazdy osobowe o dwóch osiach),
- 63 PLN – Kat. 2 (pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koła bliźniacze oraz motocykle i pojazdy samochodowe o dwóch osiach z przyczepami),
- 96 PLN – Kat. 3 (pojazdy samochodowe o trzech osiach oraz pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koła bliźniacze z przyczepami),
- 146 PLN – Kat. 4 (pojazdy samochodowe o więcej niż̇ trzech osiach oraz pojazdy samochodowe o trzech osiach z przyczepami),
- 370 PLN – Kat. 5 (pojazdy ponadnormatywne).
Oznacza to, że za przejechanie 150 kilometrów autostradą od Konina do Nowego Tomyśla autem osobowym zapłacimy 111 złotych!
Spółka podwyżkę cen za przejazd tłumaczy rosnącymi kosztami utrzymania i inwestycji.
– W ostatnich miesiącach znacząco wzrosły wydatki związane z remontem nawierzchni, modernizacją systemów bezpieczeństwa oraz obsługą zadłużenia inwestycyjnego. Równocześnie realizowane są kluczowe projekty, m.in. budowa 3 pasów ruchu dla każdego kierunku na 10 km odcinku Poznań Krzesiny – Poznań Wschód czy modernizacja węzłów Poznań Wschód, Poznań Krzesiny oraz Poznań Luboń. To kolejna duża inwestycja, finansowana wyłącznie ze środków prywatnych koncesjonariusza, której koszt, łącznie z rozbudową 16 km A2 między węzłami Poznań Zachód – Poznań Krzesiny, wyniesie ponad 350 milionów złotych – informuje w Anna Ciamciak.
Spółka tłumaczy, że dodatkowym czynnikiem wpływającym na skalę wydatków są „obowiązki inwestycyjne i odtworzeniowe, w tym bieżące utrzymanie infrastruktury autostradowej w postaci napraw i remontów”. W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku koszty utrzymania bieżącego wzrosły o ponad 9,5% rdr – tłumaczy Anna Ciamciak.
czytaj także: Kolejny milioner w Wielkopolsce. Postawił na „chybił trafił”