Materiał partnera

Kampania społeczna „Wrażliwcy _kultura bez barier” 2025

Wrażliwość na sztukę nie ma barier –  to przesłanie, które przyświeca IV edycji kampanii społecznej „Wrażliwcy _kultura bez barier 2025” organizowanej przez Fundację In_Spire. Kluczowym elementem kampanii jest wystawa ilustracji wykonanych przez dzieci i młodzież z Ośrodka dla Dzieci Niewidomych w Owińskach oraz Ośrodka dla Dzieci Niesłyszących w Poznaniu.

Sztuka widziana oczami młodych twórców

Premiera kampanii odbyła się na początku marca podczas Poznańskich Targów Książki. Podczas inauguracji wystawy zaprezentowano aż 94 prace plastyczne stworzone na podstawie wierszy Jana Brzechwy. Wystawa stała się symbolem przełamywania barier oraz promowania wrażliwości i empatii w społeczeństwie. Tegoroczna odsłona kampanii kładzie szczególny nacisk na motywowanie dzieci i młodzieży do odkrywania swojej wartości i wyjątkowych możliwości. Przeciwdziałając stereotypom, pragniemy in_spirować wszystkich uczestników do przełamywania barier – tych zewnętrznych i tych istniejących w naszych głowach. To właśnie oni, #Wrażliwcy, uczą nas, jak patrzeć na świat z empatią i wrażliwością.

Wśród naszych małych twórców znajdą się dzieci niewidome oraz niedowidzące ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych w Owińskach oraz z Ośrodka dla Dzieci Niesłyszących w Poznaniu.

Kampania obecna w całym mieście

W ramach kampanii prace młodych artystów można oglądać nie tylko w przestrzeniach wystawienniczych, ale także w przestrzeni miejskiej. Od 17 marca do 30 kwietnia wystawa będzie prezentowana w Galerii Posnania, a równolegle w ramach „Galerii Przystankowej” prace dzieci pojawią się na ekranach LCD na przystankach komunikacji miejskiej na terenie miasta Poznania. Kampania obejmie również wystawy prac dzieci w kwietniu na targach Motor Show na stoisku Mecenasa kampanii MB Motors, jak i również w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica, gdzie planowana jest wystawa czasowa.

fot. materiał partnera

Oś czasu kampanii

Kampania „Wrażliwcy _kultura bez barier” została zainaugurowana w 2022 roku i od tego czasu zyskała szeroki zasięg, docierając do różnych regionów Wielkopolski. W ciągu ostatnich lat zorganizowano 34 wystawy w rozmaitych lokalizacjach, m.in. podczas Poznańskich Targów Książki, w Galerii Posnania, na miejskich piknikach „Poznań w Formie” oraz w Teatrze w Gnieźnie.

Wspierając In_Spire, wspierasz dzieci

Fundacja In_Spire to organizacja, której celem jest inspirowanie i wspieranie rozwoju zarówno jednostek, jak i całych społeczności. Jej działalność obejmuje projekty edukacyjne i społeczne, skierowane szczególnie do dzieci, młodzieży oraz seniorów narażonych na wykluczenie społeczne.

Jako organizacja pożytku publicznego (OPP), Fundacja zbiera 1,5% podatku z PIT-ów, który pozwala na realizację kolejnych inicjatyw dla dzieci i młodzieży. Aby wesprzeć działania Fundacji, wystarczy wpisać w swoim zeznaniu podatkowym numer KRS: 0000960658

Przekazując wsparcie, każdy może przyczynić się do budowania bardziej dostępnej i otwartej kultury.

Organizatorzy i partnerzy

Organizator kampanii:

Fundacja In_Spire

Partnerzy wspierający kampanię “Wrażliwcy _kultura bez barier”

Złoty Mecenas: Posnania, Mercedes-Benz MB Motors Poznań

Srebrny Mecenas: AK NOVA, Grupa Mo, Molize

Mecenasi Wspierający: INEA, Konimpex-Invest, Port Lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego

Partnerzy medialni: Grupa MTP, Poznańskie Targi Książki, TVP3, City Marketing, wpoznaniu.pl

Kampania odbywa się pod Honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Poznania.

Projekt częściowo sfinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania. #PoznanWspiera

Materiał Partnera
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl