Choć w pierwszym przetargu żadna z ofert nie mieściła się w budżecie, teraz PKP PLK będzie miało do wyboru aż 8 wykonawców. Spółka chce zbudować nowe odcinki torów, perony i zmodernizować linię pod kątem pociągów pasażerskich.
WIELE ZMIAN
PKP PLK chce zmodernizować kolejową obwodnicę Poznania. Ma ona zostać dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich, które rozpędzić będą się mogły do 120 kilometrów na godzinę. Składy towarowe za to będą mogły osiągnąć prędkość 80 kilometrów na godzinę.
Inwestycja obejmuje dobudowanie brakujących odcinków torów, budowę nowych przystanków, między innymi Swarzędz Nowa Wieś, Poznań Piątkowo, Zieliniec, Koziegłowy, Naramowice i Uniwersytet i Kobylepole oraz modernizację przystanku Poznań Franowo. Co więcej, przy ulicy Kolejowej powstanie nowy budynek sterowania i zarządzania ruchem kolejowym oraz z częścią administracyjną.
8 OFERT
Spółka oszacowała budżet, który może przeznaczyć na tę inwestycję na trochę ponad 2,1 miliarda złotych. Przeprowadziła również pierwszy przetarg, który zakończył się jednak fiaskiem. Wszystkie złożone oferty znacząco przekraczały budżet zarządcy infrastruktury. Teraz minął jednak termin składania ofert w drugim przetargu. Spółka otrzymała 8 ofert, z czego wszystkie mieszczą się w budżecie. Najtańsza opiewa na niespełna 1,47 miliarda złotych.
BRAK ŚRODKÓW Z UNII
Co ciekawe, najdroższa oferta nie przekracza nawet kwoty dwóch miliardów złotych. Istotny jest jednak fakt, że spółce nie udało się uzyskać dofinansowania do inwestycji z Instrumentu “Łącząc Europę” (programu CEF). Spółka będzie się jednak ubiegać o pozyskanie unijnych środków z kolejnej edycji programu.