Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu złożyła do wojewody wielkopolskiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu zakończyła etap opracowania dokumentacji projektowej. To pozwoliło GDDKiA na złożenie wniosku o wydanie decyzji na budowę odcinka S11 od Poznania do Obornik wraz obwodnicą. Uzyskanie pozytywnej decyzji o wojewody pozwoli na przekazanie wykonawcy placu budowy i rozpoczęcie robót budowalnych na ponad 22-kilometrowym ekspresówki.
– Umowę na realizację podpisaliśmy 4 lipca 2024 roku, a wykonawcą tego zadania jest Grupa Mirbud. Wartość umowy to ponad 853 mln zł. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w II kwartale 2028 r. – informuje Alina Cieślak z GDDKiA.
Droga ekspresowa będzie przebiegać po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo. Ominie tereny Natura 2000 znajdujące się w okolicy rzeki Warty. Na wysokości Obornik drogowcy wybudują nowy most nad Wartą. Nowy 22 kilometrowy odcinek drogowcy włączą się do istniejącego już węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy Poznania.
W ramach tej inwestycji zbudowanych zostanie między innymi 38 obiektów inżynierskich, przebudowane zostaną lokalne drogi aby nie kolidowały z ekspresówką oraz miejsca do obsługi podróżnych.
Droga Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik stanowi fragment drogi ekspresowej S11 Kołobrzeg – Poznań.
Cały czas trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w woj. wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:
1. Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
2. Piła – Ujście o długości około 20 km,
3. Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
4. Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
5. Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km