Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie parowóz „Piękna Helena” nie będzie miał szans aby wrócić na wolsztyńskie tory. Formalnie parowóz jest własnością Stacji Muzeum w Warszawie, a koszty naprawy mogę sięgać aż 7 milionów złotych.
Od lat parowóz Pm36-2 zwany „Piękną Heleną” stacjonuje w Wolsztyńskiej Parowozowni. Waldemar Ligma dyrektor Wolsztyńskiej Parowozowni poinformował nas,
– że „Piękna Helena” jest przechowywana w odpowiednich warunkach pod halą, dodatkowo jest oliwkowana , więc wygląda dobrze i nic jej nie zagraża – mówi dyrektor.
„Piękna Helena” wzięła udział w ostatniej paradzie parowozów. Brakuje jednak pieniędzy na jej renowację. To wysoki koszt, mogący sięgać nawet 7 milionów złotych. Dodatkowo takiego zadania musieliby podjąć się odpowiedni fachowcy.
Nierozstrzygnięta pozostaje również kwestia tego, kto weźmie w pełni odpowiedzialność za wyprodukowany 1937 roku parowóz. Formalnie należy od do Muzeum Stacji Warszawa, a od lat znajduje się pod opieką Wolsztyńskiej Parowozowni. Dopóki spór własnościowy nie zostanie uregulowany „Piękna Helena” nie zawita na torach.