Postępują prace budowlane mostów Berdychowskich. Kolejnym etapem jest usunięcie tymczasowych podpór, do budowy których zaangażowano m.in. nurków i specjalnie sprowadzaną ze Szczecina barkę.
– Obie przeprawy, zgodnie z zamysłem projektantów, od sierpnia opierają się już samodzielnie na przyczółkach. Budowa mostów, sprawiających wrażenie lekkich, wymagała montażu podpór tymczasowych. Spełniły już swoją rolę, dlatego ich demontaż rozpoczął się zaraz po zakończeniu prac konstrukcyjnych. W tym tygodniu w Warcie pływają nurkowie, którzy uczestniczą w usuwaniu ostatnich części podpór z dna rzeki – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Mosty nad Warta, kanałem Ulgi i nad Wartostradą
Podpory tymczasowe pojawiły się w miejscu bodowy mostów w kwietniu. Do ich montażu wykorzystano barkę, która składała się m.in. z pontonu i żurawia o udźwigu 90 ton. Trzonem podpór były 21-metrowe rury, które dźwigały konstrukcję mostu. Następnie zespawano je w całość. Piesi i rowerzyści mogą już korzystać z dolnych odcinków mostu nad Wartostradą.
Prace budowlane nadal trwają. Dotyczy to samych mostów jak i terenu wokół nich. Konstrukcja mostu między Chwaliszewem a Ostrowem Tumskim jest zabezpieczona powłoką antykorozyjną. Aktualnie kończą się prace przy podporach, które stanowią o kształcie konstrukcji mostów. Trwa także montaż przepustów rurowych, w których znajdzie się kable teletechniczne i elektryczne.
Na moście łączącym Ostrów Tumski z Berdychowem montowane jest odnowienie liniowe w konstrukcji pomostu. Jednocześnie trwają prace na nawierzchni krótszego mostu. Później pojawią się tam szklane tafle balustrad. Na Ostrowie Tumskim budowane są schody terenowe.
fot. PIM
Nowe mosty poprawią komunikację pomiędzy Ostrowem Tumskim a Chwaliszewem. Łatwiej będzie dotrzeć z okolic Politechniki Poznańskiej w rejon Ostrowa Tumskiego i Starego Miasta.