Wojewoda poinformował w tym tygodniu o przedłużeniu tunelu pod dworcem PKP i budowie nowego peronu. Teraz te zapowiedzi punktuje urząd miasta. Przede wszystkim urzędnicy wskazują, że tunel miał być przedłużony pod centrum handlowym Avenida – a tak się nie stanie.
Miasto przypomina, że zmiany miały dotyczyć min. przedłużenia tunelu pod dworcem PKP tak by przebiegał pod centrum handlowym Avenida, ale zespołowi Wojewody i PKP nie udało się tego zrealizować:
Według pierwotnych planów i założeń zespołu wojewody wielkopolskiego obecny tunel miał zostać przedłużony i przebiegać pod Centrum Handlowym Avenida. Miało powstać połączenie od wejścia przy Dworcu Zachodnim do wejścia od strony wschodniej, przy Wolnych Torach. Nie zadbano o to na etapie projektu i budowy samego centrum, a teraz tłumaczy się, że takie rozwiązanie jest już niemożliwe do zrealizowania – czytamy w oświadczeniu
Miasto komentuje także przebieg nowego, przedłużonego tunelu:
Jak informuje PKP, tunel ma zostać przedłużony o całe 47 metrów, ale tylko do murów galerii. Dalej ma skręcać w lewo i przebiegać pod nowym peronem aż do obecnego dworca autobusowego. Istnieć więc będą niejako dwa tunele: jeden – od Dworca Zachodniego do murów CH Avenida, z którego będzie można wychodzić na perony oraz drugi – pod nowym peronem 3a, z którego nie będzie wyjść poprzecznych. Oprócz funkcjonalności, rozwiązanie takie budzi także zastrzeżenia pod względem bezpieczeństwa.
Wojewoda jest natomiast z proponowanych zmian zadowolony:
Nadzorowany przeze mnie od kilku lat zespół ds. poznańskiego węzła kolejowego ściśle współpracuje z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. Teraz widać efekty dobrego współdziałania. Wspólnie wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom podróżnych, poprawiamy infrastrukturę i rozwijamy kolej. To ważne, bo dzięki bezpiecznym i wygodnym podróżom z funkcjonalnej stacji Poznań Główny kolej przyciągnie kolejnych pasażerów, a to zmniejszy korki i emisję zanieczyszczeń – powiedział Zbigniew Hoffmann, wojewoda wielkopolski.
PKP przedłuży przejście podziemne oraz wybuduje nowy peron. Nadal nie wiadomo, kiedy poznaniacy poznają konkrety dotyczące starego budynku dworca. Kolej składa kolejną deklarację, że powstanie projekt zakładający w tym miejscu,także, funkcje dworcowe. Deklaracje padają jednak od lat. Koszt przedłużenia tunelu oraz budowa nowego peronu to niecałe sto milionów złotych.