Firma nadzorująca parkingi przy sklepach Lidl i Biedronka działała niezgodnie z prawem

Prawie milion złotych kary dla firmy, która sprawdza bilety parkingowe pod sklepami takimi jak Lidl czy Biedronka. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta dopatrzył się nieprawidłowości, jakich dopuściła się APCOA.

NIEPRAWIDŁOWOŚCI

APCOA to firma, która między innymi zajmuje się nadzorowaniem parkingów przy marketach takich jak Lidl i Biedronka. To ona nakłada na kierowców opłaty dodatkowe za brak biletu parkingowego za szybą. Jak się okazało, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta uznał, że firma stosuje praktyki naruszające interesy konsumentów.

PROBLEM Z REKLAMACJĄ

Chodzi o możliwość złożenia reklamacji dotyczącej opłaty dodatkowej. Na stronie APCOA znaleźć mogliśmy informację, że można zrobić to jedynie na dwa sposoby, czyli listownie lub wypełniając formularz internetowy. Teraz znajdziemy tam informację o tym, że “reklamacje mogą zostać wniesiona za pośrednictwem każdego kanału komunikacji”.

OGROMNA KARA

Prezes UOKIK zauważył również, że w pisma zawierających odmowę uwzględnienia reklamacji znajdowała się nieprawdziwa informacja. Mówiła ona o obciążeniu konsumenta dodatkowym kosztem “pozyskania danych właściciela pojazdu”, w przypadku nieuiszczenia opłaty w terminie. Co więcej, wątpliwości wzbudził termin rozpatrzenia reklamacji, który z jednej strony miał nie przekraczać 30 dni, a z drugiej mógł “ulec wydłużeniu w przypadku dużej liczby zgłoszeń”. Prezes UOKIK nałożył na firmę karę w wysokości ponad 820 tysięcy złotych.

Erwin Nowak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl