-
Artur Adamczak
-
Aktualna sytuacja w branży spożywczej i opakowaniowej bezpośrednio przekłada się na wybory konsumentów. Zmiany dostrzegają organizatorzy targów POLAGRA i TAROPAK. Oprócz bogatej ekspozycji tworzonej przez kilkuset wystawców, w tym roku mocny akcent kładą na konkursy, warsztaty, konferencje i prelekcje dostępne dla wszystkich zwiedzających. Oba wydarzenia – mimo, że wciąż skierowana głównie do biznesu – otwierają się na publiczność.
Ostatnie kilka miesięcy to dla branży spożywczej i gastronomii istny rollercoster. Dlatego ich przedstawiciele chcą spotkań na żywo. Dowód stanowi lista wystawców obejmująca ponad 200 firm. Swoją obecność zapowiedzieli technologiczni giganci, ale też średnie i małe firmy.
Cenna wiedza na wyciągnięcie ręki
Przez trzy dni, na dwóch scenach POLAGRY nie zabraknie rzeczowych debat. W panelu branży mięsnej eksperci porozmawiają o teraźniejszości i przyszłości tego sektora (swój udział w debacie zapowiedział m.in. wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi). Prawnicy z kancelarii WBK poprowadzą szkolenie o najnowszych trendach i obowiązkach prawnych w oznakowaniu żywności i opakowań.
Całości tego dnia programu dopełnią prelekcje na temat transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwach produkcyjnych oraz rozstrzygnięcie ogólnopolskiego plebiscytu dla właścicieli i pracowników branży gastronomicznej, czyli „Mistrzowie Smaku” organizowanego przez Polska Press Grupa.
Dzień drugi na scenie POLAGRY to m.in. kongres Polagra Export Meeting, poświęcony eksportowi polskiej żywności na światowe rynki, debaty redakcyjne na trudne i niepewne czasy dla branży spożywczej oraz prelekcja na temat strategii zakupu przez firmy gazu i energii elektrycznej.
Organizatorzy nie zapominają też o ochronie środowiska, czyli jednym z największych wyzwań stojących aktualnie przed branżą spożywczą. Trzeciego dnia zaplanowali szkolenie na temat systemu kaucyjnego i rozszerzonej odpowiedzialności producentów.
Ekspozycja produktów, nowoczesnych rozwiązań i całych linii technologicznych łączy się na POLAGRZE z konkursem dla piekarzy zawodowców i amatorów Master Baker. W czasie Forum Piekarskiego Zdrowe Pieczywo tajnikach swojej pracy zaprezentują też mistrzowie piekarstwa artystycznego. Kibice i publiczność jest na nich mile widziana! Podobnie zresztą jak podczas prestiżowego Kulinarnego Pucharu Polski.
fot. Targi Polagra i Taropak/ źródło : materiały prasowe partnera
Podpatruj mistrzów kuchni
Ten konkurs powraca na targi POLAGRA po trzech latach przerwy spowodowanej pandemią i znów stanowi świetną okazję do oglądania kulinarnych czarów w wykonaniu najlepszych (bez cienia przesady!) kucharzy w Polsce. Jego zwycięzcę poznamy 27 września.
Przez trzy dni potrwają też warsztaty dla szefów kuchni, a w środę, 28 września pokaz gotowania zaprezentują: mistrz kuchni Wojciech Harapkiewicz i ceniona aktorka Joanny Brodzik, która przez trzy dni będzie również promować swoją książkę i współprowadzić Kulinarny Puchar Polski.
POLAGRA mocno się zmienia, a o tych zmianach przekonamy się już 26-28 września.
Opakowania na miarę potrzeb
W tym samym czasie odbędą się również targi opakowań TAROPAK, ściśle związane z branżą spożywczą, obejmujące wszystkie najważniejsze gałęzie branży: od produkcji opakowań, przez maszyny pakujące po zagadnienia związane z etykietowaniem i magazynowaniem. Zrównoważony rozwój, automatyzacja branży oraz rozwiązania e-commerce to kluczowe trendy, które zapewne będą podczas Taropaku poruszane w tym roku najczęściej.
Czasy, w których opakowania i etykiety tworzono tylko po to, by oznakować produkty i zabezpieczyć je na czas transportu, już dawno minęły. Obecnie, wraz z rozwojem technologii, etykiety i opakowania stały się nierozerwalną częścią budowania świadomości marki, a także procesu zakupowego. Dynamiczny rozwój rozwiązań technologii produkcji i druku pozwala opakowaniom rozwinąć ich komunikacyjną i marketingową rolę.
Design i marketing
Oprócz zobaczenia najnowszych rozwiązań dedykowanych branży produkcyjnej, opakowaniowej i spożywczej, odwiedzający targi TAROPAK będą mogli wziąć udział w kilku ciekawych wydarzeniach skierowanych do miłośników marketingu czy dobrego designu.
Tematyka konferencji Taropak Design skupi się w tym roku na istocie marketingu w branży opakowań, wpływie wyglądu opakowań na sprzedaż produktu czy pierwszym wrażeniu podczas otwierania opakowania. Ponadto, w trakcie konferencji będzie można wziąć udział w badaniu neuromarketingowym – pierwszym takim badaniu przeprowadzonym na imprezie targowej w Polsce – które pokaże jak nasz mózg reaguje na konkretne rozwiązania opakowaniowe i co najbardziej przyciąga wzrok konsumentów.
Trzecia edycja konferencji Taropak E-commerce ponownie będzie spotkaniem z ekspertami z dziedziny e-handlu, opakowań w e-commerce oraz logistyki i magazynowania. Zaproszeni specjaliści porozmawiają m.in. o tym, czy to prawda, że klienci masowo wracają do zakupów stacjonarnych, zastanowią się jak przekonać sprzedawców do używania ekologicznego i rozsądnego opakowania w wysyłkach e-commerce czy pochylą się nad obecnymi wyzwaniami rynku e-commerce. Partnerem Głównym Konferencji jest Allegro Biznes.
Artur Adamczak