Gdyby każdy z rowerzystów korzystający w środę z Wartostrady, przejechał kilometr samochodem, łącznie wyprodukowaliby oni ponad 280 kilogramów CO2. Trasy rowerowe w Poznaniu odnotowują nawet 40-procentowy wzrost popularności.
Prawie 2400 osób przejechało wczoraj rowerami po zachodniej nitce Wartostrady. 1700 osób skorzystało ze wschodniej jej wschodniej części. Jest to najpopularniejsza wśród rowerzystów trasa w Poznaniu. Drugie miejsce zajęła droga na Grunwaldzkiej, na której zanotowano 1904 przejazdy, a zaledwie 10 zabrakło do rekordu wszechczasów. Ogromną popularnością, zaledwie miesiąc po otwarciu, cieszyła się trasa Naramowicka, której liczniki wskazały ponad 1800 przejazdów.
Naramowice pokazały nam, że trasa główna, która powstała z programu rowerowego, momentalnie uruchomiła ogromny potencjał. Nie minął miesiąc, a już mamy średnią 1200 przejazdów dziennie. – powiedział Karol Raniszewski, wiceprezes Rowerowego Poznania.
Wyniki pokazują nawet 40-procentowy wzrost popularności rowerów na takich trasach jak Dolna Wilda, Grunwaldzka, Wartostrada wschodnia oraz zachodnia. Mniejszy wzrost, bo 15-procentowy, odnotowany został na Placu Wolności. Spowodowane to może być jednak remontami w centrum i utrudnieniami w przejazdach.
Jeszcze w tym roku mają powstawać kolejne trasy, które ułatwią mieszkańcom przejazd rowerami z bardziej oddalonych części miasta w kierunku centrum.
Najważniejsza jest teraz rowerowa obwodnica centrum, czyli trasa Solna. Liczymy, że w tym roku będzie na to uruchomiony przetarg i że już w tym roku ta trasa zacznie powstawać. Kolejny ważny krok to dociągnięcie infrastruktury z Ronda Rataje. Tam powstał bardzo dobry układ dróg dla rowerów, natomiast problemem jest Most Królowej Jadwigi i dojazd z mostu w kierunku Strzeleckiej. Ta inwestycja też powinna w tym roku ruszyć. – dodał Karol Raniszewski.