Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie chce poprawić komfort obsługi osobom z niepełnosprawnościami. Specjalne urządzenia ułatwiają dotarcie do pracowników.
Mowa między innymi o Totupoint, który przekazuje komunikat, wyświetlany przez aplikację na smartfonie czy tablecie osoby z niepełnosprawnością wzroku. Dzięki temu uzyskuje ona informację, dotyczącą wejścia do filii MOPR czyli, że są schody (5 stopni), gdzie znajduje się podjazd dla wózków, co jest za drzwiami w holu.
Pętla indukcyjna pomaga osobom z niepełnosprawnością słuchu, korzystającym z aparatów słuchowych lub implantów, lepiej słyszeć. Wytwarza pole magnetyczne oddziałujące na aparat i niweluje wszelkie zakłócenia.
– W lipcu ubiegłego roku zamontowaliśmy nad drzwiami wejściowymi do budynku, w którym znajduje się jedna z lokalizacji MOPR przy ulicy Sienkiewicza 22, gdzie mieści się także Sekcja do spraw Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych totupoint – mówi Piotr Czajka, zastępca dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu. – Ułatwia on osobom z dysfunkcją wzroku wejście do budynku i dotarcie do naszych pracowników.
Wiosną tego roku, przed budynkiem przy ulicy Sienkiewicza, Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu wydzieli miejsce postojowe dla klientów z niepełnosprawnościami.