Remont na Rondzie Rataje trwa już blisko 2 lata. Wiosną tego roku, będziemy mogli znów w pełni z niego korzystać.
Rondo Rataje to jeden z kluczowych węzłów komunikacyjnych Poznania. Każdego dnia przejeżdża przez nie ponad 1100 tramwajów, 1000 autobusów i ok. 100 tys. samochodów. Krzyżujące się drogi wyprowadzają ruch w kierunku Kórnika, Głuszyny, Krzesin i autostrady.
Projekt przebudowy rozpoczął się w sierpniu 2020 roku. Trwa do dziś, lecz koniec prac coraz bliżej. Mimo wszystko rondo jest przejezdne dla tramwajów we wszystkich możliwych kierunkach. Kierowcy mają do dyspozycji większość pasów ruchu, podobnie jest z chodnikami i trasami rowerowymi. Harmonogram prac został ustawiony tak, by zminimalizować utrudnienia i nie wyłączać Ronda Rataje z funkcjonowania.
– Za nami już zdecydowana większość zaplanowanych prac. Konstrukcja brakującego fragmentu jezdni ul. Krzywoustego przy ul. Serafitek jest już niemal gotowa. Aktualnie postępuje budowa chodnika po stronie dworca autobusowego. Wykonywane są również prace z branży teletechnicznej i elektrycznej, takie jak budowa sygnalizacji świetlnej i zasilania dla niej. Wiosną wykonawca zakończy prace związane z peronami przystankowymi i docelowym oznakowaniem, a także nasadzeniami drzew i zieleni niskiej – mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Odcinek pomiędzy rondem a mostem Królowej Jadwigi to ostatnia prosta prac remontowych. W pierwszej kolejności zostaną udostępnione: jezdnia, chodniki i drogi rowerowe. Dopiero na końcu przewidziano roboty, niewymagające zmian organizacji ruchu. Nasadzenie zieleni, prace teletechniczne i wykończeniowe oraz roboty porządkowe i formalności kończące inwestycję odbędą się nie później, niż w czerwcu 2022 roku.