Poznaniacy, których dachy domów pokryte są azbestem mogę za darmo pozbyć się tego szkodliwego materiału. Ruszył właśnie nabór wniosków do kolejnej edycji miejskiego programu usuwania azbestu. Miasto w 100% pokryje koszty jego demontażu i wywozu.
Miasto sfinansuje demontaż, zapakowanie, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest lub zapakowanie odpadów zawierających azbest składowanych na nieruchomości, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów.
Kto może skorzystać?
O sfinansowanie usunięcia azbestu mogą starać się osoby fizyczne, w tym członkowie rodzinnych ogrodów działkowych, przedsiębiorcy, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Usługa demontażu elewacji, przegród wewnętrznych i rur z wyrobów zawierających azbest nie obejmuje natomiast spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych.
Gdzie i jak składać wnioski ?
Nabór do programu trwa do 29 kwietnia 2022 r. Wnioski wraz z załącznikami można składać pocztą na adres: Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Poznania, ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań, przez ePUAP lub osobiście w siedzibie wydziału (po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu wizyty). Decyduje kolejność zgłoszeń. Zeszłoroczna realizacja programu spowodowała usunięcie ponad 323 ton wyrobów zawierających azbest z 272 lokalizacji w Poznaniu.
Szczegóły dotyczące programu oraz wzory wniosków, wraz z listą wymaganych dokumentów, można znaleźć na stronie internetowej www.poznan.pl/azbest.