3 listopada nie jest łatwy dla mieszkańców Poznania. Nie dość, że rozpoczęły się pracę przy budowie trasy tramwajowej na Ratajczaka, to wprowadzono kolejne zmiany związane z przebudową mostu Chrobrego. Pasażerowie i kierowcy na długo muszą uzbroić się w cierpliwość.
Nowa rzeczywistość pasażerów komunikacji miejskiej
Od poniedziałku wyłączono z ruchu torowisko tramwajowe. To wiele zmian dla pasażerów. Nie jeżdżą tramwaje od Ronda Śródka w kierunku centrum. Komunikację zastępczą zapewni autobus „za tramwaj” T7, który z ronda Śródka będzie kursował do Alej Marcinkowskiego.
– Dla pasażerów chcących dojechać z okolic Śródki do centrum (i na odwrót) najszybciej i najwygodniej będzie skorzystanie z dwóch bezpośrednich linii tramwajowych: 5 i 8. Czas przejazdu tramwajów obu linii z Ronda Śródka przez most Rocha do przystanku Al. Marcinkowskiego to około 9 minut. – informuje ZTM w Poznaniu
W drugim etapie prac rozpocznie się montaż rozjazdu torowego umożliwiający dojazd do przystanku końcowego/początkowego Małe Garbary. Do przystanku Małe Garbary będą kursować tramwaje 2 linii, a jednej do pl. Wielkopolskiego. Trasa linii zastępczej T7 zostanie skrócona do Małych Garbar.
Tramwaje:
- tramwaj nr 7 będzie miał skróconą trasę do pętli Zawady
 - tramwaj linii numer 8 będzie kursować z Miłostowa na Ogrody, ale objazdem w centrum i Jeżycach. Tramwaj pojedzie m.in. przez Kraszewskiego i rondo Kaponiera oraz Św. Marcin i most Św. Rocha
 - uruchomiona dodatkowa linia tramwajowa nr 28 z Ogrodów przez Dąbrowskiego, Fredry i Św. Marcin do przystanku Marcinkowskiego
 - tramwaj nr 17 zostanie przekierowany na Winogrady, a część obecnej trasy zostanie obsłużona zmienioną linią numer 2, na której kursy będą się odbywały ze Starołęki, przez Górny Taras Rataj i trasę kórnicką do centrum, a następnie przez Górną Wildę na Dębiec
 
Autobusy:
Autobusy na liniach nr 167 oraz 911 pojadą ulicą Garbary prosto i dalej przez most Królowej Jadwigi do Dworca Rataje.
A co z kierowcami?
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Wprowadzono zmiany na ul. Estkowskiego. Jezdnie w obu kierunkach zwężono na odcinku od mostu niemal do skrzyżowania z ul. Szyperską. Ruch będzie odbywał się wyłącznie po ich zewnętrznych pasach.
-Na środkowych pasach prowadzone będą prace polegające na budowie przewiązek, czyli przejazdu przez torowisko tramwajowe. Jedna będzie służyła do przekierowania ruchu na równoległą jezdnię po zamknięciu obiektu północnego, a druga zostanie wykorzystana podczas prac przygotowawczych związanych z budową kanalizacji deszczowej.- informuje ZTM w Poznaniu
Najwięcej zmian rozpocznie się w grudniu. Cały ruch zostanie przełożony na południową nitkę mostu.
-Po rozbiórce i budowie na nowo części północnej to ona przejmie cały ruch w obu kierunkach, a wykonawca analogicznie przystąpi do rozbiórki i budowy na nowo części południowej. Podczas prac chodnik na moście południowym, a później północnym będzie zachowany.
Na ul. Wyszyńskiego planowane jest udostępnienie prawego pasa drogi prowadzącej w stronę centrum już od godzin wieczornych 31 października.



















wPoznaniu.pl





			