Jesteś tatą – zostań w domu. Nowa kampania Miasta

Zazwyczaj po porodzie to kobieta zostaje w domu z dzieckiem. Poznań chce to zmienić. Miasto rozpoczęło promowanie kampanii „Weź 9, Tato!”. Chodzi o to, żeby zachęcić nowych ojców do korzystania z dziewięciu tygodni urlopu rodzicielskiego oraz promowanie partnerstwa w rodzinie.

Od 2023 roku prawo do 9-tygodniowego urlopu rodzicielskiego przysługuje również ojcom. I mimo że z tego przywileju korzysta coraz więcej mężczyzn, 80 proc. wciąż nie decyduje się na takie rozwiązanie. Nowa kampania ma to zmienić. I przypomnieć, że pierwsze tygodnie z dzieckiem są najważniejsze dla obojga rodziców.

W ramach kampanii, na terenie miasta pojawiać się będą plakaty i hasła rozpoczynające się od „63 dni”, do których dodawane będą dalsze części tj. „treningów z czułości”, „na rozkręcenie jej marzeń”, „drzemek bez deadline’ów” czy „wspólnych spacerów”.

Nowa kampania ma zachęcić przede wszystkim do brania urlopu rodzicielskiego przez mężczyzn. Ma również zwrócić uwagę na to, że taki urlop daje wsparcie partnerce, wpływa na budowanie bliskości z dzieckiem, zmniejszenie ryzyka depresji poporodowej i ułatwienie powrotu do pracy. A dla ojców to satysfakcja z życia, lepsza równowaga między pracą a rodziną i przestrzeń do rozwoju osobistego.

Czytaj także: Sześć prób samobójczych dziennie. Tu będą ratować dzieci w czasie kryzysu psychicznego | wpoznaniu.pl

Aleksandra Wróblewska
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl