10 lat reklamami na przystankach komunikacji miejskiej zarządzać będą Międzynarodowe Targi Poznańskie. Decyzje te przypieczętowali miejscy radni.
– Zakładamy, że w czasie powierzenia MTP wymieni 500 wiat, z czego 300 do 2020 roku – mówiła Beata Kocięcka z Urzędu Miasta
Obecnie obowiązuje 20 typów modeli wiat przystankowych. Dzięki przejęciu ich przez targi mają być ujednolicone. Z obliczeń targów wynika, że przez 10 lat zarobią na zarządzaniu tą reklamową powierzchnią 9 mln zł. Targi to spółka miejska więc i pieniądze zostaną w mieście. MTP zamierzają też na reklamach promować wydarzenia targowe a także udostępniać je wystawcom.
Już MTP przejęły zarządzanie słupami ogłoszeniowymi na terenie miasta. Cześć z nich będzie teraz dostępna dla rad osiedli a część dla samych mieszkańców na ogłoszenia drobne – by nie zaśmiecać nimi balustrad, czy latarni.
– Wzorem innych miast wprowadziliśmy zróżnicowane stawki za korzystanie z słupów, zależne od ich potencjału reklamowego – wyjaśnia Tomasz Kobierski – Wyodrębniliśmy 10 słupów w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. Są to miejsca, gdzie ruch pieszych jest największy oraz te w okolicach Międzynarodowych Targów Poznańskich i dworca kolejowego, które ze względu na swój charakter przyciągają rocznie miliony gości. Ceny usług reklamowych w tych miejscach są pochodną ich wysokiego zasięgu dotarcia do potencjalnych klientów.