#WracamyDoGry – to zainicjowana przez Grupę MTP wspólna kampania Miasta Poznań oraz poznańskich firm i instytucji, które już przygotowują się do wznowienia działalności.
– Grupa MTP była jedną z pierwszych firm dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Targi były też pionierem wielu rozwiązań umożliwiających im funkcjonowanie w nowych warunkach, np. w zakresie wprowadzenia pracy zdalnej – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania i dodaje: – Dzisiaj targi wracają do gry i znowu, jako pierwsze pokazują, że można bezpiecznie funkcjonować i organizować imprezy – zaznacza.
20-21 czerwca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się kiermasz ogrodniczy, podczas którego będzie można kupić sadzonki, nasiona, akcesoria ogrodnicze czy elementy wyposażenia ogrodu lub balkonu. Pojawią się też producenci lokalnej żywności ze swoimi produktami.
Wkrótce pierwszy spektakl na terenie targów zamierza także wystawić Teatr Muzyczny w Poznaniu. Przed wakacyjną przerwą na targach obejrzeć będzie można jego najbardziej popularne musicale dla dzieci i dorosłych. Z kolei już 2 czerwca rozpoczną się próby do musicalu „Virtuoso”.
Do akcji #WracamyDoGry włączył się także Port Lotniczy Poznań-Ławica, który przygotowuje się do obsługi, możliwych od 1 czerwca, lotów krajowych.
– Należy to traktować, jako etap testowy przed powrotem lotów międzynarodowych. Obecnie naszym zadaniem jest uczynienie podróży lotniczej najbezpieczniejszym środkiem transportu zbiorowego na dużych dystansach. W jaki sposób zostanie to osiągnięte? Na lotnisko będą mogły wchodzić tylko osoby z ważnym biletem czy kartą pokładową. Przy wejściu będzie obowiązywał pomiar temperatury. Przestrzeń samego lotniska będzie tak zorganizowana, że zachowanie dystansu społecznego będzie możliwe. Tak samo będzie wyglądała sytuacja w samolotach. Tylko połowa miejsc na trasach krajowych jest sprzedawana. Oznacza to, że pasażerowie będą siedzieć w przepisowej odległości – zaznacza Grzegorz Bykowski, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Poznań-Ławica.
Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna pod hasłem „Poznań wraca do gry” uruchamia równocześnie kampanię zachęcającą do spędzenia wakacji w Poznaniu i okolicach. Na stronie internetowej http://www.poznan.travel znajdują się atrakcyjne oferty wakacyjne od członków stowarzyszenia PLOT, a także setki inspiracji dotyczących wakacyjnych aktywności. Strona będzie na bieżąco aktualizowana i uzupełniana. Akcja będzie reklamowana w mediach społecznościowych, a dzięki współpracy PLOT z AMS również na nośnikach zewnętrznych w całej Polsce.