MPK Poznań odda do naprawy najstarsze pojazdy z serii Moderus Beta. Spółka zadecydowała, kto je wyremontuje.
W ogłoszonym przez MPK Poznań przetargu na naprawę główną pięciu lub maksymalnie 10 tramwajów Moderus Beta MF 02 AC wpłynęły dwie oferty.
W wycenie firmy Saatz naprawa pięciu tramwajów wynieść miała 25,35 mln złotych brutto. Z kolei Modertrans oszacował koszt takiego zakresu prac na 25,055 mln złotych brutto.
MPK posiada łącznie 24 tramwaje Beta w wersji MF 02 AC. Pierwsze z nich w Poznaniu znalazły się w 2011 roku, a ostatnie w 2015. Choć MPK nie sprecyzowało, które tramwaje będą naprawiane, przypuszczać można, że będą to te, które dotarły do Poznania jako pierwsze.
Wybrany Modertrans. Jakie prace wykona?
Za najlepszą ofertę MPK Poznań uznało propozycję Modertransu. Wykonawca będzie musiał teraz ujednolicić pantografy oraz środkowy człon ośmiu z 10 tramwajów, które przejdą remont. Te bowiem nie są identyczne we wszystkich wagonach tego modelu. Oprócz tego ma zamontować brakujące, ręcznie rozkładane rampy wjazdowe dla wózków inwalidzkich.
Modertrans będzie także musiał zweryfikować stan pudeł wozów i przygotować człony skrajne do montażu rezystorów hamowania. Do wymiany kwalifikują się też przeguby. Wykonawca usunie także ogniska korozji, a w przypadku, gdy okaże się ona bardzo zaawansowana, wymieni elementy na całkowicie nowe. Pudła wagonów będą również na nowo polakierowane. Tramwaje czeka też wymiana szyb bocznych i przedniej szyby w kabinie motorniczego, a także napędy i skrzydła drzwi.
Czytaj też: Koniec z przestarzałymi legitymacjami szkolnymi