Jedna z najlepszych uczelni w Polsce. Kształci setki przyszłych dziennikarzy

Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna prowadzony przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ponownie zajął wysokie miejsce w ogólnopolskim rankingu „Perspektyw”. UAM uplasował się na drugim miejscu. Ustąpił jedynie Uniwersytetowi Warszawskiemu.

Ranking „Perspektywy” uwzględnia różnorodne kryteria, które czynią go wartościowym wskaźnikiem jakości oferowanego kształcenia. Wśród kryteriów są:

  • liczba publikacji naukowych,
  • szanse na zatrudnienie absolwentów.

Prorektor ds. Kadr i Rozwoju UAM, Tadeusz Wallas w rozmowie z „Radiem Poznań” stwierdził, że przewaga warszawskiego uniwersytetu wynika m.in. z tego, że tamtejsi studenci mają większe możliwości odbywania praktyk zawodowych. W Poznaniu sytuacja jest nieco trudniejsza, ponieważ liczba lokalnych redakcji znacząco zmalała w ciągu ostatnich dziesięcioleci.

– Byłem świadkiem przenoszenia redakcji do stolicy lub ich zamknięcia – powiedział prof. Wallas.

Pomimo tego kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna cieszy się sporym zainteresowaniem. Co roku ponad 500 studentów zdobywa wiedzę na obu stopniach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, zarówno w języku polskim, jak i angielskim.

– Część studentów przyznaje, że wybiera nasze studia, kierując się wynikami takich rankingów – dodał radiu prodziekan ds. studenckich, prof. UAM dr hab. Szymon Ossowski.

Szeroki wybór specjalności

Poznański UAM wyprzedził tym samym inne renomowane uczelnie. Udało się przeskoczyć Kraków (Uniwersytet Jagielloński), który również w swojej ofercie ma bogaty program kształcenia przyszłych dziennikarzy. Jednym z atutów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza jest nowoczesna infrastruktura.

– Nie ma drugiego dziennikarstwa w Polsce, które miałoby tak dobrze wyposażoną wypożyczalnię sprzętów – stwierdził prorektor Wallas. Studenci mają dostęp do nowoczesnych narzędzi, które umożliwiają realizację audycji radiowych, materiałów filmowych i innych projektów.

Program studiów na UAM oferuje również różnorodne specjalizacje. Przyszli dziennikarze mogą wybierać spośród sześciu różnych ścieżek, takich jak dziennikarstwo sportowe, marketing online czy inne dziedziny komunikacji. Dzięki temu absolwenci są przygotowani do podjęcia pracy w różnych sektorach rynku medialnego.

Czytaj też: Czołgi K2 powstaną m.in. w Poznaniu? „Jeden zakład samodzielnie temu nie podoła”

Maciej Szymkowiak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl