Mieszkanka Wielkopolski została oszukana i straciła 6 tysięcy zł. Kobieta sprzedawała sukienki w aplikacji Vinted. Poszkodowana weszła w fałszywy link od kupującego i po uzupełnieniu danych straciła z konta pieniądze.
Kobieta chciała sprzedać sukienki na jednej z aplikacji dedykowanej sprzedaży używanych ubrań. Pokrzywdzona dosłała email z informację, że otrzyma zapłatę po wejściu w link. Szata graficzna e-maila, łudząco przypominała wiadomość z serwisu portalu Vinted. Niestety, uzupełniając dane dotyczące przelewu na fałszywej stronie, straciła kwotę 6 tys. zł. O tym, że została okradziona dowiedziała się od pracownika banku. Na szczęście reszta przelewów, które próbowali zrobić oszuści została zablokowana przez bank.
Policja apeluje aby być czujnym. Nie należy wchodzić w linki przekierowujące do płatności oraz reagować na prośby o zalogowanie się do konta bankowego, podania hasła jednorazowego lub jakiegokolwiek identyfikatora, loginu do banku. Warto zwrócić uwagę na poprawność językową strony. Fałszywe często zawierają błędy. Najlepiej samodzielnie wpisywać adres strony lub banku. Jeśli mamy podejrzenie, że padliśmy ofiarami oszustwa należy skontaktować się z bankiem aby zablokować dostęp do rachunku lub karty bankomatowej.