Tomasz Biernacki jest najczęściej poszukiwanym polskim przedsiębiorcą w internecie. Trzecie miejsce na tej liście zajmuje poznanianka z pochodzenia, Dominika Kulczyk.
Czy pieniądze lubią ciszę?
Pierwsze miejsce w rankingu zainteresowania internautów zajął Tomasz Biernacki, właściciel sieci Dino. O Biernackiego pytano w wyszukiwarce Google w trzech pierwszych kwartałach 2023 roku średnio ponad 27 tys. razy miesięcznie. Przedsiębiorca jest osobą, która stroni od mediów. Nie udziela wywiadów, nie jest znany publicznie jego wizerunek.
– Pierwsze miejsce w naszym zestawieniu stanowi duże zaskoczenie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa oraz organizator polskiej edycji międzynarodowej konferencji Global Leadership Summit. – Okazuje się, że najbogatszy polski przedsiębiorca jest jednocześnie najbardziej tajemniczy – kontynuuje.
Drugie miejsce z liczbą zapytań o prawie 20% mniejszą (22 tys. zapytań miesięcznie) zajmuje Rafał Brzoska. Przedsiębiorca nazywany „królem paczkomatów” jest częstym gościem mediów, w których chętnie opowiada o swoim biznesie.
– Rafał Brzoska jest przeciwieństwem Tomasza Biernackiego. Twórca sieci paczkomatów aktywnie komunikuje w mediach, dzieli się informacjami na portalach społecznościowych. Na przykładzie tych dwóch przedsiębiorców widzimy zupełnie inne style prowadzenia biznesu – oba skuteczne – komentuje Piotr Gąsiorowski.
Trzecie miejsce z wynikiem średnio ponad 18 tys. zapytań w miesiącu zajęli ex aequo Dominika Kulczyk, główna akcjonariuszka Polenergii, oraz Michał Sołowow, właściciel m.in. Synthosu.
W pierwszej dziesiątce zestawienia znaleźli się również Sebastian Kulczyk i Sobiesław Zasada (9,9 tys. zapytań/miesiąc). Kolejne miejsca zajęli Grażyna Kulczyk i Michał Świerczewski (8,1 tys.). Pierwszą dziesiątkę zamykają natomiast Zbigniew Jakubas i Rafał Sonik (6,6 tys.). Tuż za nimi uplasowali się Jerzy Starak i Paweł Marchewka (4,4 tys.).
Rozpoznawalność jako narzędzie biznesowe
Dla liderów biznesu duża rozpoznawalność jest często narzędziem ułatwiającym prowadzenie biznesu. Swoją marką osobistą promują oni własne inicjatywy biznesowe. Liderzy biznesu stają się nieformalnymi rzecznikami prasowymi swoich firm.
– Polscy liderzy biznesu bez kompleksów prowadzą działalność w zachodnim stylu, gdzie od wielu lat przedsiębiorcy są twarzami swoich inicjatyw. Wystarczy wymienić Richarda Bransona, założyciela koncernu Virgin, czy też Elona Muska. Swoją osobą firmują stworzone przez siebie przedsiębiorstwa. Można powiedzieć, że są oni niejako biznesowymi celebrytami – podsumowuje Gąsiorowski.